Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Tężec noworodkowy w rozwijających się regionach świata stanowi śmiertelne zagrożenie; rocznie na tę chorobę umiera 59 tys. matek i niemowląt – informuje UNICEF. Trwa trzecia edycja akcji: 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka, za dochód z której zakupione zostaną szczepionki przeciwtężcowe.Współorganizatorami akcji są UNICEF i jedna z firm produkujących dziecięce pieluchy. Może przyłączyć się do niej każdy – kupując dowolny produkt Pampers z logo UNICEF. Za każdą zakupioną paczkę pieluszek lub chusteczek z logo UNICEF marka Pampers przekazuje organizacji równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej.

 

Akcja ma pomóc w całkowitym wyeliminowaniu zagrożenia tężcem do 2015 roku. Obecna edycja potrwa do końca marca.

 

Organizatorzy podają, że do tej pory dzięki akcji udało się uchronić przed tężcem 100 milionów kobiet i ich dzieci. Nadal jednak szacuje się, że co dziewięć minut umiera z jego powodu jedno dziecko – podkreślają.

 

UNICEF szacuje, że pomocy potrzebuje 170 mln kobiet i dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Zapobiec tężcowi noworodkowemu można prowadząc systematyczne programy szczepień – podkreśla organizacja. Dodaje także, że większość umierających choruje w domu, bez pomocy lekarskiej.

 

W warszawskiej galerii Złote Tarasy zorganizowano wystawę fotograficzną ze zdjęciami z Burkina Faso – kraju Afryki Zachodniej objętego pomocą UNICEF-u. Wystawę można oglądać do 23 stycznia.

 

UNICEF jest organizacją humanitarną działającą od 60 lat na rzecz dzieci, która w krajach rozwijających się dostarcza 40 proc. szczepionek dla dzieci. Jednym z priorytetowych działań organizacji jest wyeliminowanie tężca u noworodków i ich matek. Rozpoczęty w 1999 roku przez UNICEF i organizacje partnerskie program eliminacji tężca okołoporodowego pozwolił znacząco zredukować liczbę niemowląt i matek umierających z powodu tej choroby do ok. 59 tys. przypadków rocznie. (PAP)

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.