Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Według badania, powiedzenie swojemu przełożonemu, co sądzisz na jego temat, korzystnie wpływa na stan twojego zdrowia. Zdaniem psychologów dzielenie się z szefostwem opiniami na ich temat, pozwoliło pracownikom uwolnić się od stresu i poczuć się zadowolonymi oraz zdrowymi.Praca zaprezentowana na konferencji British Psychological Society w Brighton odkryła, że głównym źródłem stresu w miejscu pracy są złe relacje między personelem a kierownictwem.

 

Badanie pod kierownictwem Emmy Donaldson-Feilder z Affinity Health At Work, przeprowadzone na 150 menadżerach i 500 pracownikach, wykazało, że w sytuacji, gdzie zatrudnieni mieli możliwość podzielenia się swoim zdaniem na temat przełożonego i jego działań, ten zazwyczaj zmieniał sposób zachowania i był bardziej efektywny, i lepiej kierował podwładnymi. Natomiast menadżerowie, którzy nie otrzymywali podobnego odzewu od swoich pracowników, mieli mniejsze szanse na zmianę swojego podejścia do pracy.

 

Należy otwarcie wyrażać swoją opinię na temat przełożonego, bowiem on sam może nie wiedzieć o tym, jak jest odbierany i jak jego zachowanie wpływa na otoczenie… Dzięki takiemu działaniu możemy pozytywnie wpłynąć na wzajemne relacje i pracę zespołu.

 

Konsekwencje płynące ze stresu, mogą być poważne, począwszy od objawów natury psychicznej – depresja i odczuwanie niepokoju, po fizjologiczne, jak palpitacje czy nadciśnienie, lub te o podłożu poznawczym – problemy z koncentracją.

 

Stres jest jedną z głównych przyczyn nieobecności w pracy, a to z kolei nakłada dodatkowe obowiązki i presję na pozostałą część personelu, która w tym czasie musi zastąpić i wypełniać obowiązki chorego.

 

Źródło: medycyna24.pl
logo medycyna24 Powiedz szefowi, co o nim myślisz

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.