Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Japoński koncern opracował nową technologię osobistej mobilności.Pierwszy na świecie układ napędowy umożliwiający poruszanie się w zakresie 360 stopni został opracowany w ramach koncepcji „w harmonii z ludźmi”. Urządzenie o nazwie U3-X jest eksperymentalnym przyrządem o niewielkich wymiarach, które umożliwia umieszczenie go pomiędzy nogami osoby kierującej, a także pozwala na przemieszczanie się we wszystkich kierunkach – do przodu, do tyłu, w bok oraz na ukos – co odzwierciedla ludzki chód. Honda będzie kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad U3-X i przeprowadzi testy w naturalnych warunkach, aby zweryfikować praktyczne zalety urządzenia.

Poprzez odpowiednie przenoszenie ciężaru górnej części ciała osoba użytkująca nowe urządzenie Hondy może dostosować prędkości jazdy do swoich potrzeb, a także poruszać się i skręcać we wszystkich kierunkach oraz zatrzymywać się. Wszystko to osiągnięto dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii Hondy, takich jak m in. kontrola równowagi, którą opracowano na podstawie badań nad humanoidalnym robotem Hondy ASIMO, czy też pierwszy na świecie system wielokierunkowego koła napędowego (Honda Omni Traction Drive System lub HOT Drive System), umożliwiający przemieszczanie się we wszystkich możliwych kierunkach. Dodatkowo, to jednokołowe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie użytkowania, przez co osoba kierująca może w prosty sposób zejść z podnóżka na nawierzchnię, po której się porusza, a linia wzroku siedzącego kierowcy pozostaje mniej więcej na linii wzroku stojącego przechodnia.

Honda planuje prezentację U3-X podczas czterdziestego pierwszego Salonu Samochodowego w Tokio, który rozpocznie się 24 października br. w Makuhari Messe w mieście Chiba w Japonii.

Honda pracuje nad zagadnieniami z zakresu robotyki już od 1986 roku mając na celu rozwój produktów nowej ery mobilności, które dostarczą klientom wiele radości. Badania związane z nowymi technologiami, takimi jak robot ASIMO, urządzenia wspomagające chodzenie, czy U3-X, prowadzone są w centrum badawczo-rozwojowym Hondy – Fundamental Technology Research Center of Honda R&D Co., Ltd. w Wako w Saitama.

Honda Mobility Device 3009 2009 500 Osobista mobilność według Hondy

źródło: Honda
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag
Tagi:

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.