Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Zakazy palenia mocno utrudniają życie palaczom nie tylko od czasu wprowadzenia kolejnych w ubiegłym roku. W większości firm zakaz taki obowiązuje już od kilku lat, czasami tylko spotkać można wydzielone palarnie. Pomysłem na rozwiązanie problemu stał się elektroniczny papieros.Teoretycznie, skoro nie jest wyrobem tytoniowym, to nie można zabronić używania go także w pracy. Niestety, okazuje się, że rzeczywiście – tylko teoretycznie.

 

Ustawa zwana popularnie antytytoniową nie pozwala na palenie w wielu miejscach, w tym w pracy. Dokładniej zaś, zabrania pracownikom palenia wyrobów tytoniowych w pomieszczeniach zakładów pracy, z wyjątkiem wydzielonych w tym celu palarni. Przy czym palarnię wyznaczyć można, ale nie jest to obowiązkiem pracodawcy.

 

Elektroniczny – bez tytoniu

 

Wielu palaczy przerzuciło się więc na papierosy elektroniczne, przynajmniej w godzinach pracy. Powodem jest fakt, że nie są one wyrobami tytoniowymi – i w związku z tym nie obejmują ich wszelkie zakazy palenia. W praktyce, przepisów regulujących wprost kwestię korzystania z e-papierosów na terenie zakładu pracy zwyczajnie nie ma.

 

Nie oznacza to jednak, że zawsze można ich używać

 

Choć nie są szkodliwe, pracodawca w każdym momencie może uznać, że elektroniczny papieros, choć nie szkodzi zdrowiu, wpływa negatywnie na wizerunek firmy. W takim przypadku wystarczy odpowiedni zapis w regulaminie pracy, aby palacz nie mógł raczyć się na swoim stanowisku nawet elektronicznym dymkiem.

 

Źródło: medycyna24.pl
logo medycyna24 E papierosa w biurze też można zabronić

foto: www.sxc.hu

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.