Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Sony rzuciło Apple’owi wyzwanie na rynku tabletów. Japońska firma szykuje dwa urządzenia wykorzystujące system Android.
Rynek tabletów przeżywa, dzięki iPadowi, olbrzymi rozkwit. Firma analityczna Gartner przewiduje, że w ciągu najbliższych czterech lat powiększy się on czterokrotnie, do 294 milionów sztuk. Sony chce być drugim, po Apple’u, graczem na tym rynku.

Analitycy sceptycznie podchodzą do tych planów. Zauważają, że coraz więcej firm produkuje tablety, na rynku rośnie konkurencja, a Sony nie ma będzie miało tej przewagi, jaką koncernowi Jobsa dało wejście na rynek jako pierwszy producent tabletu, który zainteresował konsumentów.

Research in Motion to duży gracz na rynku przedsiębiorstw, Apple zdobyło rynek konsumenta indywidualnego, a teraz wkracza na rynek biznesowy – mówi Manoj Menon z Frost & Sullivan wskazując, że wraz ze wzrostem konkurencji firmy będą musiały szukać dla siebie rynkowej niszy. Analityk zauważa, że japoński koncern powinien wykorzystać fakt, że produkuje gadżety, które pozwalają użytkownikom z całego świata łączyć się ze sobą i cieszyć elektroniczną rozrywką.

Partnerem Sony jest Ericsson, co można będzie wykorzystać w przyszłości. Szacujemy, że do roku 2020 na rynku będzie 80 miliardów gadżetów podłączonych do internetu. Biorąc pod uwagę doświadczenie Sony oraz Ericssona, firmy te mogą mieć olbrzymi wpływ na segment tabletów występujących w roli urządzeń do łączenia z siecią – dodaje Menon.

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.