Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Podczas tegorocznego konwentu QuakeCon John Carmack zaprezentował iPhone’ową edycję gry Rage, która wyglądała imponująco jak na grę na komórkę. Czyżby iPhone 4 miał zadatki na pełnosprawną konsolę do gier??

Doroczny konwent QuakeCon i tym razem przyniósł kilka niespodzianek. Jedną z nich była prezentacja specjalnej edycji gry Rage działającej na smartfonie iPhone 4 imponującej płynnością rozgrywki oraz jakością obrazu.

 

Prezentację prowadził sam John Carmack – legenda w branży gier wideo, założyciel studia id Software. Mimo tego, iż iPhone 4 został podłączony do projektora przez zwykły kabel A/V, jakość grafiki nadal robiłą wrażenie. Wielka w tym zasługa złożoności środowiska i jakości tekstur najnowszej gry id Software.

 

 Mobilna edycja Rage nie jest tworzona na tym samym silniku, co wersja na konsole i komputery PC, choć mają ze sobą wiele wspólnego – na przykład wykorzystanie technologii MegaTexture. Dzięki temu wersja na iPhone’a 4 pojawi się już w tym roku, a my – posiadacze Xbox’ów 360, PS3, oraz PC musimy poczekać do września przyszłego roku.

 

A teraz czas na złe wieści – Rage nie trafi na telefony z systemem Android, co szczególnie uderzy w nasz kraj, gdzie iPhone’y stanowią niewielki procent sprzedaży smartfonów. John Carmack jako powód tej decyzji podał niewystarczająco rozwiniętą usługę Android Marketplace, która nie oferuje programistom tak dużych możliwości jak system iOS firmy Apple.

 

Poniżej film z prezentacji:

 

Źródło: kotaku

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.