Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Gigant z Redmond nie zamierza oddać rynku smartfonów bez walki. By wygrać, wytoczył swoje największe, złote działa – niewiarygodne wprost ilości pieniędzy, którymi chce zapłacić każdemu, kto zamierza produkować, sprzedawać, czy pisać aplikacje dla systemu Windows Phone 7.

Na promocję swojego najnowszego mobilnego systemu Windows Phone 7, Microsoft zamierza przeznaczyć aż 500 milionów dolarów. Oczywiście, samo opracowanie systemu kosztowało jeszcze więcej, jednak czy tak droga reklama opłaci się w obliczu bardzo ugruntowanej pozycji na rynku systemów Google Android oraz iOS firmy Apple?

 

Microsoft nie potwierdza tak wysokiej kwoty włożonej w samą reklamę, jednak analizy przeprowadzone przez Deutsche Bank dla serwisu TechCrunch wskazują, że na sam marketing firma przeznaczyła minimum 400 milionów dolarów. Ogólny koszt nowego systemu Windows Phone 7 przekroczy grube miliardy dolarów – do kosztów marketingu czy opracowania systemu należy doliczyć „bonusy” dla producentów telefonów by zainteresowali się nowym systemem oraz wsparcie developerów, operatorów i inne „promocje” szeroko zakrojone w pierwszym roku  funk tonowania WP7.

 

Myli się ten, kto twierdzi, iż Microsoft grubo przesadził. Do lutego, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano WP7, firma ciągle traciła udziały w rynku smartfonów. Nawet najbardziej lojalni użytkownicy Windows Mobile po pewnym czasie porzucili go dla telefonów Blackberry, iPhone czy wyposażonych w system Android. Na szczęście nie wszyscy producenci telefonów porzucili Microsoft – może on liczyć na pełne wsparcie HTC, LG oraz Samsunga (który lansuje oprócz tego ostatnio autorski system Bada). Pozostali producenci tacy jak Dell, Garmin-Asus, Sony Ericsson czy Toshiba co prawda wypuszczą na rynek kilka modeli z systemem WP7, jednak skupią się bardziej na telefonach z Androidem.

 

Kolejnym ważnym punktem w planie Microsoftu będzie rozwój aplikacji dla nowej platformy, które mają być dostępne poprzez Windows Phone Marketplace. Niestety dla tej firmy, nie będzie tu tak różowo jak w przypadku AppStore czy Android Market, które to bez problemu zarabiają na siebie – Microsoft będzie musiał wyłożyć konkretne sumy pieniędzy by zainteresować developerów oprogramowania.

 

Żródło: electronista

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.