Ratuj Głuszca
linia

Spółka Central Japan Railway nosi się z zamiarem uruchomienia kolei magnetycznej (maglev), która będzie osiągała prędkość 498 kilometrów na godzinę. Linia kolejowa, która ma być otwarta w 2027 roku połączy główną tokijską stację Shinagawa z Nagoją. Na trasie będzie podróżował pociąg Series L0.

Pierwszy element składu będzie miał długośc 28 metrów, z czego aż 15 metrów zajmie aerodynamiczny nos. Pociąg będzie składał się z 16 wagonów zdolnych do zabrania 1000 pasażerów. Nowa linia skróci czas podróży pomiędzy Tokio a Nagoją z obecnych 90 do 40 minut. Z kolei do roku 2045 linia ma być przedłużona do Osaki. W sumie jej budowa ma pochłonąć 100 miliardów dolarów.

Japonia była tym krajem, w którym dokonał się przełom w technologii szybkich kolei. To tam w 1964 roku ruszył w trase pierwszy nowoczesny szybki pociąg – Shinkansen. Osiągał on wówczas prędkość do 210 km/h, a jego średnia prędkość wynosiła 162,8 km/h.

Obecnie najszybsza komercyjna linia kolejowa istnieje w Szanghaju. Jeżdżący po niej maglev osiąga prędkość do 431 km/h.

Rekord prędkości konwencjonalnego pociągu należy do francuskiego TGV, który podczas testów osiągnął 574,8 km/h. Z kolei japoński maglev MLX01 poruszał się z prędkością 581 km/h.

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.