Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Decyzja o wejściu na giełdę zawsze jest trudna, choć zwykle korzystna. Niestety nie dla wszystkich – serwis Hulu, jeden z największych konkurentów YouTube’a, zrezygnował z emisji akcji i poszuka pieniędzy gdzie indziej. Dlaczego??

Pieniądze znajdzie gdzie indziej. Główny konkurent serwisu YouTube na rynku amerykańskim, Hulu, chciał pozyskać nawet 300 milionów dolarów podczas wejścia na giełdę, które zostałyby przeznaczone na poszerzenie oferty programowej.

 

W przeciwieństwie do YouTube’a Hulu skupił się przede wszystkim na programach telewizyjnych, serialach oraz filmach pełnometrażowych. Jak wiadomo, koszty pozyskania takich treści jest nieporównywalnie większe niż filmów wgrywanych głównie przez internautów. Z tego też powodu dostęp do serwisu Hulu jest płatny – wprowadzono comiesięczny abonament.

 

To jednak nie wystarczało. Hulu, wstępnie wycenione na 2 miliardy dolarów, chciało zadebiutować na giełdzie, gdzie, jak wstępnie oszacowano, mogło pozyskać nawet 300 milionów dolarów.  Ewentualne wejście na giełdę miało się odbyć w styczniu. Okazało się jednak, że, przynajmniej na razie, do niego nie dojdzie.

 

Według The Wall Street Journal Hulu szuka innych możliwości sfinansowania swoich potrzeb. Liczy przede wszystkich na swoich obecnych udziałowców – firmy News Corp., Walta Disney’a, General Electric oraz Providence Equity Partners. Hulu postara się ich przekonać do pokrycia przez nich kosztów nowych licencji.

 

Głównym problemem przy wejściu na giełdę okazał się brak długoterminowych licencji do programów oferowanych przez Hulu – to mogło znacznie ograniczyć liczbę potencjalnych inwestorów. Kolejną ważną przyczyną jest brak jakichkolwiek wyników finansowych firmy – wiemy jedynie, iż firma w tym roku osianie 260 milionów dolarów przychodu. To nie oznacza jednak, że firma jest rentowna – wspomniany już konkurent, YouTube, nadal jest pod kreską.

 

Źródło: The Wall Street Journal

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.