Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Część analityków uważa, że niedawny debiut iPhone’a w sieci Verizon znacząco spowolni podbój amerykańskiego rynku przez Androida. W ostatnim czasie system Google’a odnosił imponujące sukcesy i szybko zdobywał rynek. Zdaniem analityków nie przyczyniły się do tego zalety samego systemu, ale fakt, że wyposażone weń urządzenia były dostępne w sieciach większej liczby operatorów.
Wiele osób, które kupiły smartfony z Androidem zrobiło to tylko dlatego, że iPhone nie był dostępny w sieci Verizona – mówi Charlie Wolf z firmy Neeham & Co. Jego zdaniem, bardzo szybko będziemy świadkami przesiadania się dotychczasowych użytkowników Androida na iPhone’a.

Z opinią Wolfa zgadza się Shaw Wu z Kaufman Bros. Uważa on, że pojawienie się telefonu Apple’a w ofercie dwóch największych amerykańskich operatorów sieci komórkowych jest pierwszym prawdziwym testem dla Androida, który pokaże nam, czy jego popularność jest prawdziwa, czy też wynika ze słabej konkurencji ze strony BlackBerry, Windows, webOS, Nokii i innych.

Pomiędzy początkiem czerwca a końcem listopada 2010 roku aż 40,8% telefonów kupionych przez Amerykanów korzystało z Androida. Apple mogło pochwalić się 26,9% udziałem w sprzedaży, a urządzenia z BlackBerry kupiło 19,2% klientów. Co prawda Apple wciąż jest liderem amerykańskiego rynku, ale przewaga nad Androidem szybko topnieje. Do koncernu Jobsa należało pod koniec listopada 28,6% rynku, a do Androida – 25,8%. Jeszcze w czerwcu udziały te wynosiły, odpowiednio, 33,9 oraz 15 procent.

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Autor wpisu: pw
Tagi:

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.