Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Windows 7 jest najszybciej sprzedającym się produktem w całej historii Microsoftu. Koncern poinformował, że od premiery systemu sprzedał już 90 milionów jego kopii. Tylko w bieżącym roku kalendarzowym nabywców znalazło 30 milionów kopii. W ostatnim kwartale wartość sprzedaży Windows 7 sięgnęła 6,9 miliarda dolarów, co przełożyło się na 5,4 miliarda USD dochodu. Peter Klein, dyrektor ds. finansowych Microsoftu, informując o wynikach sprzedaży Windows 7 stwierdził, że dzięki nim oraz ograniczeniu wydatków o 3 miliardy dolarów i zwolnieniu 5000 osób firma jest dobrze przygotowana na wychodzenie światowej ekonomii z kryzysu. Koncern ma zamiar w przyszłym roku zwiększyć koszty operacyjne z 27 do 27,5 miliarda USD, podczas gdy analitycy spodziewali się kwoty 28 miliardów.

Klein spodziewa się, że w roku podatkowym 2011, który dla Microsoftu rozpocznie się w drugiej połowie bieżącego roku, nastąpi znaczne przyspieszenie sprzedaży. Światowy biznes, widząc koniec kryzysu, będzie odświeżał swoje zasoby sprzętowe i programowe, co skłoniło Kleina do stwierdzenie, że będzie to dobrym katalizatorem dla wzrostu microsoftowych usług i produktów dla pecetów.

Potwierdził on jednocześnie, że do sieci przypadkowo wyciekły szczegóły programu Office 2010 Technology Guarantee Programme. Jego zadaniem jest skłonienie klientów, by nie zwlekali z zakupem pakietu biurowego w oczekiwaniu na MS Office 2010. Każdy, kto kupi Office 2007 otrzyma specjalny kupon uprawniający do przeprowadzenia za darmo bądź po obniżonych cenach aktualizacji do nowszej wersji pakietu. Jednocześnie, jak stwierdził Klein, wyniki finansowe związane z zakupami Office’a 2007 w ramach Technology Guarantee Programme, nie będą liczone do kwartału, w którym zostały uzyskane, a do tego, w którym zadebiutuje Office 2010.

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.