Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Po długim okresie szybkiego rozwoju kart graficznych osiągnęliśmy punkt w którym nawet zintegrowane z płytami głównymi układy wystarczą w zupełności większości użytkowników. Pytanie brzmi: czy dalszy rozwój jest konieczny? Intel odpowiada na to pytanie.

Dadi Perlmutter, jeden z dyrektorów w firmie Intel, powiedział w wywiadzie dla serwisu Cnet, że zdecydowana większość konsumentów nie potrzebuje wydajnych kart graficznych. Mimo że trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, to jeszcze trudniej oprzeć się wrażeniu, że przypomina ono słynną wypowiedź Billa Gatesa, w którym stwierdził, że 640 kB pamięci RAM będzie wystarczyło każdemu. 

 

„Gdy ludzie myślą o grafice, to mają na myśli trójwymiarowe gry wojenne i więcej realizmu. Nie chcę się z tym sprzeczać, ale ten rynek interesuje relatywnie małą grupę ludzi. Sądzę, że zdecydowana większość konsumentów chce tak naprawdę tylko obsługi multimediów”. Perlmutter dodał także, iż  „w ostatnich latach, z wyjątkiem obecnego, AMD wraz z ATI miało lepsze rozwiązania zintegrowane niż Intel”.

 

Spora część konsumentów oczekuje po karcie graficznej przede wszystkim dekodowania strumieni wideo w formatach MPEG4-AVC, MPEG4-MVC, czy VC1 czy akceleracji Adobe Flash 10.1, choć w tej materii Intel do tej pory nie miał wiele do zaoferowania – zmieniło się to dopiero z wprowadzeniem kart GMA HD zintegrowanych w procesorach serii Core i3/i5. Dadi Perlmutter przyznał też, że Intel nie oferuje rozwiązań w dziedzinie niektórych zastosowań, ale nie uważa tego za poważną wadę. 

 

Intel najwyraźniej dostrzega krytykę ze strony części konsumentów, którzy właśnie niską wydajność zintegrowanych układów używają jako argumentów. Z wypowiedzi Perlmuttera wynika, że firma po prostu nie widzi potrzeby tworzenia wydajnych układów, gdyż największą grupę docelową stanowią i tak konsumenci, którzy nie potrzebują komputerów do gier, a raczej do zwykłej, codziennej pracy. Wymagający użytkownicy i tak kupią dedykowane karty graficzne firm AMD czy Nvidia.

 

Źródło: Cnet.com

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.