Ratuj Głuszca
trening
foto: halfwaytonormal.com

Mężczyźni, którzy regularnie – np. przez 30 min dziennie pięć razy w tygodniu – wykonują ćwiczenia siłowe mogą o 34% zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Jeśli połączą trening siłowy z ćwiczeniami... czytaj więcej >>

cukier
foto: flickr / angieloves

Nawet krótki okres umiarkowanego lub poważnego niedożywienia w dzieciństwie lub w czasie dorastania zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. w dorosłości. W studium zespołu dr Annet F.M. van Abeelen z Universitair Medisch Centrum... czytaj więcej >>

wieprzowina
foto: uuhy.com

Zazwyczaj chorym z cukrzycą typu 2. zaleca się, by ograniczyli spożycie tłuszczów, tymczasem najnowsze studium zespołu z Uniwersytetu w Linköping pokazuje, że korzystniejszy wpływ na poziom cukru i profil lipidowy ma dieta wysokotłuszczowa... czytaj więcej >>

helicobacter
foto: flickr / AJC1

Nowe studium naukowców z NYU Langone Medical Center ujawniło, że obecność Helicobacter pylori oznacza podwyższony poziom frakcji hemoglobiny glikowanej HbA1c, która powstaje w wyniku nieenzymatycznego przyłączania glukozy do cząsteczki... czytaj więcej >>

kakao
foto: nicagazette.com

Kakao poprawia funkcjonowanie mięśni szkieletowych. Dzieje się tak dzięki regeneracji ich centrów energetycznych – mitochondriów. Niewielkie studium przeprowadzone przez naukowców ze Szkoły Medycyny Uniwersytetu Kalifornijskiego... czytaj więcej >>

kawa
foto: puuikibeach (davidd), CC

Kawa bezkofeinowa poprawia metabolizm energii w mózgach chorych z cukrzycą typu 2. To ważne odkrycie, ponieważ problemy z wykorzystaniem potencjału energetycznego glukozy stanowią czynnik ryzyka różnych chorób neurodegeneracyjnych,... czytaj więcej >>

rowerzysta
foto: flickr / DeusXFlorida

Krótkie, bo 20-sekundowe sprinty rowerowe 3 razy w tygodniu pomagają w zapobieganiu i leczeniu cukrzycy typu 2. Eksperymentatorzy z Uniwersytetu w Bath poprosili ochotników, by wskakiwali na chwilę na rower 2 razy dziennie 3 razy w tygodniu.... czytaj więcej >>

otylosc
foto: colros / flickr

Wiadomo, że otyłość stanowi czynnik ryzyka cukrzycy typu 2., ale czy liczba nadmiarowych kilogramów i czas ich noszenia na sobie mają jakiś wpływ na to ryzyko? Okazuje się, że tak i że zależność ta przypomina związek między okresem... czytaj więcej >>

brak-podgladu-600
foto:

Jedzenie zielonolistnych warzyw może znacznie obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. (British Medical Journal). Zespół Patrice Carter z University of Leicester podkreśla, że dieta obfitująca w owoce i warzywa zmniejsza ryzyko... czytaj więcej >>

brak-podgladu-600
foto:

Picie kawy zapobiega cukrzycy typu drugiego. Naukowcy są przekonani, że w dużej mierze za zaobserwowany efekt odpowiada kofeina. Badania prowadzono na myszach, a uzyskane wyniki wyglądają bardzo obiecująco (Journal of Agricultural and... czytaj więcej >>