Ratuj Głuszca
vw

Beetle stał się samochodem kultowym. W najnowszej odsłonie nie zatracił dawnego ducha, a dodatkowo zyskał najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne czyniące jazdę dużą przyjemnością, o czym przekonaliśmy się podczas jazd testowych organizowanych w Berlinie.

Projekt Beetla 2011 powstał w Wolfsburgu. Samochód jest symbolem naszych czasów, a jednocześnie ukłonem w stronę designu modelu, który stał się zalążkiem całego koncernu. I to wyraźnie widocznym ukłonem: gdy postawi się pierwszego Garbusa i nowego Beetla w jednym pomieszczeniu, skieruje oświetlenie tylko na dach i porówna sylwetki, zauważy się, że tylna część nadwozia obu aut ma prawie identyczną linię.

Nowy model ma 1 808 mm szerokości, 1 486 mm wysokości i 4 278 mm długości. Dzięki większej długości można było bardziej wyciągnąć dach, przesunąć przednią szybę ku tyłowi, a tylnej części nadwozia nadać kształt pierwszych Garbusów. Równocześnie zespół projektantów zwiększył rozstaw kół i osi.

Mimo dużej indywidualności stylistyka tego auta podąża za wykreowanym przez Waltera de Silvę i Klausa Bischoffa DNA designu Volkswagena. Widać to wyraźnie w poziomym układzie zderzaka, przedniego wlotu powietrza, prostym przebiegu krawędzi maski, precyzyjnie poprowadzonej linii między słupkiem A i C oraz w stylistyce tylnych świateł.

Do typowych cech Beetla od zawsze należały okrągłe reflektory (po raz pierwszy dla tej serii dostępne w wersji bi-ksenonowej z diodowymi światłami do jazdy w dzień), wysunięte na zewnątrz błotniki, kształt pokryw silnika i bagażnika, progi i możliwość zamontowania większych kół (teraz do 19 cali). Nowością jest natomiast tylny spoiler (seryjny dla TSI o mocy 160 KM i 200 KM). Górna powierzchnia tego elementu ma zawsze czarny kolor, a dolna pokryta jest lakierem w kolorze nadwozia.

W Europie Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem. Wszystkie czterocylindrowe wersje jednostek napędowych zostały zastosowane w tym modelu po raz pierwszy. Dzięki przejściu na doładowywane silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne z Common Rail i z bezpośrednim wtryskiem (TDI) wartości zużycia paliwa i emisji spalin zmniejszyły się w porównaniu z poprzednikiem. Trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem w Beetlu dysponują mocą 105 KM, 160 KM i 200 KM. Dwa silniki wysokoprężne rozwijają moc 105 KM i 140 KM. Wszystkie pięć silników może być połączonych opcjonalnie z przekładnią dwusprzęgłową.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.