Ratuj Głuszca
civic

Premiera nowego Civica już za kilka dni we Frankfurcie, więc to dobry moment na ostateczne (znów?) pożegnanie modelu obecnej generacji. Z tej okazji tuner Mugen przygotował limitowaną wersję Type R 2.2.

W zeszłym roku firma Mugen ze współpracy z Hondą zbudowała kilka egzemplarzy modelu Civic Type R Mugen wyposażonych w zmodyfikowaną jednostkę benzynową 2.0 K20 o mocy 240 KM. Z 20 wyprodukowanych samochodów sprzedało się 16, więc producent postanowił zachęcić klientów do zakupu pozostałych czterech sztuk wprowadzając w nich kolejne modyfikacje.

Przede wszystkim zwiększono pojemność skokową jednostki napędowej do 2,2 litra, co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego do odpowiednio 260 KM i 240 Nm. Mugen opracował także specjalne, usztywnione zawieszenie, zastosował wzmocniony układ hamulcowy oraz nowy „bodykit”.

„Surowe normy emisji spalin wymuszają stosowanie nowych konstrukcji, które są bardziej wydajnych ekologicznie,” mówi Hiro Toyoda, prezes Mugen Euro. „Możemy więc już nigdy nie zobaczyć silników typu K20 w samochodach produkowanych seryjnie, dlatego to nasza ostatnia szansa na umieszczenie jednostki 2.2 w kultowej Hondzie Civic Type R.”

Honda informuje jednocześnie, że klienci, którzy kupili modele Civic Type R Mugen z silnikiem 2-litrowym mogą liczyć na odpłatną modernizację do wersji 2.2.
1civic 600x350 Type R Mugen 2.2, czyli ostateczne pożegnanie obecnej Hondy Civic
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.