Ratuj Głuszca
toyota

Na polskim rynku debiutuje Toyota Yaris Hybrid 100, pierwszy w Europie hybrydowy model w segmencie aut miejskich. Z ceną startową za kompletnie wyposażony samochód na poziomie 65 100 zł, Yaris Hybrid 100 ma szansę zostać najbardziej popularnym pojazdem hybrydowym na rynku i zasadniczo zmienić preferencje zakupowe flot w Polsce.

Debiut rynkowy modelu Yaris Hybrid 100 będzie miał miejsce we wszystkich salonach Toyoty w Polsce w weekend 2-3 czerwca br. Po sukcesach Priusa, oraz Aurisa Hybrid, Yaris Hybrid 100 będzie kolejnym samochodem hybrydowym, wprowadzonym przez koncern w Europie. Jednocześnie będzie to pierwszy na świecie samochód miejski wykorzystujący pełną technologię hybrydową.

Zespół napędowy hybrydowego Yarisa składa się z silnika spalinowego pracującego w cyklu Atkinsona o pojemności 1.5l i mocy 74KM, silnika elektrycznego o mocy 61KM, generatora wykorzystywanego m.in. do odzyskiwania energii z hamowania, bezstopniowej przekładni planetarnej, oraz baterii niklowo metalowych. Łączna moc zespołu hybrydowego wynosi 100 KM.

Dzięki nowej konstrukcji napędu, Yaris Hybrid 100 zachowuje pełną funkcjonalność wnętrza i bagażnika, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu. Cały zespół napędowy jest aż o 20% lżejszy i mniejszy niż ten znany z hybrydowego modelu Auris.

Podobnie jak w przypadku Priusa i Aurisa Hybrid, hybrydowy Yaris wyróżnia się w swoim segmencie rekordowo niskim zużyciem paliwa i najniższymi kosztami eksploatacji. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi jedynie 3.1l/100 km, co czyni Yarisa Hybrid 100 najbardziej ekonomicznym pojazdem miejskim.

W porównaniu z tradycyjną Toyotą Yaris 100 CVT daje to aż 13 717,50 zł oszczędności przez 5 lat użytkowania, z przebiegiem rocznym 15 tys. km i przy cenie 5,9 zł za litr paliwa. Na niskie koszty eksploatacji wpływa także brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika i pasków klinowych oraz zastosowanie opon o zmniejszonych oporach toczenia, a także mniejsze zużycie klocków hamulcowych dzięki wykorzystaniu układu hybrydowego do hamowania.

Toyota Yaris Hybrid 100 będzie objęta w Polsce 5 letnią (lub 100 tys. km.) gwarancją na cały zespół napędowy. Podobnie jak Prius i hybrydowy Auris, Yaris Hybrid 100 będzie kolejnym hybrydowym modelem Toyoty o najwyższej niezawodności na rynku. Prius już drugi rok z rzędu zajmuje w rankingu bezawaryjność TUV 1. miejsce wśród aut 2- i 3-letnich. Jednym z powodów tak doskonałych wyników jest to, że silnik spalinowy układu hybrydowego pracuje w cyklu Atkinsona, przez co jest 30% mniej obciążony. Brak w konstrukcji napędu hybrydowego elementów takich jak tradycyjne sprzęgło, filtry DPF, czy bezobsługowość skrzyni biegów, czynią hybrydy Toyoty najbardziej niezawodnymi samochodami dostępnymi na rynku.

Wynikający z tych czynników niski całkowity koszt eksploatacji, czyni Yarisa Hybrid 100 jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji w segmencie aut miejskich, zarówno dla klientów indywidualnych, szukających samochodu na lata, jak i dla firm zarządzających dużymi flotami pojazdów. W obydwu przypadkach Yaris Hybrid 100 okaże się pojazdem o wyjątkowo niskich kosztach utrzymania.

Ceny nowego modelu rozpoczynają się od kwoty 65 100 zł za już kompletnie wyposażoną wersję Terra. Poza standardową w każdym hybrydowym Yarisie automatyczną skrzynią biegów, samochód wyposażony jest m.in. w 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy VSC, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, czy automatyczną klimatyzację dwustrefową.

W cenniku znajdą się także wersje Sol i Dynamic, uzupełniające bogate wyposażenie wersji Terra o elementy takie jak system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania, felgi aluminiowe 16-cali, zestaw Bluetooth, chłodzony schowek, czy panoramiczny szklany dach.

Zamówienia na model Yaris Hybrid 100 można składać od 15 maja br., pierwsze samochody zostaną odebrane przez Klientów Toyoty w czerwcu.

1toyota Toyoty Yaris Hybrid od 65 100 zł!

2toyota Toyoty Yaris Hybrid od 65 100 zł!
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.