Ratuj Głuszca
toyota

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje produkcyjna wersja Toyoty Yaris HSD, czyli pierwszego na świecie samochodu segmentu B z pełnym napędem hybrydowym.

Dzięki nowej konstrukcji tego napędu wnętrze Yarisa HSD zachowa pełną funkcjonalność, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu.

Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie. Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100 KM i wysoką wartość momentu obrotowego. Silnik spalinowy o pojemności 1,5 l jest o 16,5 kg lżejszy i 10% mniejszy niż jednostka 1,8 znana z modelu Auris HSD. Silnik elektryczny ma o 20% mniejsze rozmiary, natomiast moduł zarządzania mocą (Power Control Unit) jest mniejszy o 12%. Całość uzupełnia przekładnia (mniejsza o 6%) lżejsza o 12 kg w porównaniu do rozwiązań znanych z Aurisa HSD.

Baterie niklowo-wodorkowe oraz zbiornik paliwa zostały umieszczone pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik zachował swoją pełną pojemność, tak jak w wersjach tradycyjnych z silnikami spalinowymi.

Dodatkowe wysiłki inżynierów w optymalizacji rozmiarów zespołu hybrydowego pozwoliły Yarisowi HSD utrzymać swoją podstawową zaletę, z której słyną wszystkie generacje modelu: małe rozmiary z zewnątrz i dużą przestrzeń w środku.

1toyota Toyota Yaris HSD hybryda z segmentu B

2toyota Toyota Yaris HSD hybryda z segmentu B
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.