Ratuj Głuszca
toyota

Na polskim rynku debiutuje najnowsza wersja Toyoty Hilux. Najważniejsze zmiany modelu 2012 obejmują nową stylistykę nadwozia, poprawioną jakość wykończenia wnętrza, nowe elementy wyposażenia oraz większą moc i wytrzymałość zawieszenia w wersjach z silnikiem 2.5 D4D.

Toyota Hilux jest dostępna z dwoma silnikami (2.5 D-4D i 3.0 D-4D), z dwoma wariantami napędu (4×2 i 4×4), oraz w trzech wersjach nadwoziowych (pojedyncza, półtorej, oraz podwójna kabina).

Największe zmiany z zewnątrz objęły przednią część nadwozia, w której od nowa zaprojektowane zostały elementy od słupka A do samego zderzaka. Delikatnemu liftingowi poddano też lusterka boczne oraz spoiler przedni i tylny. W tylnej części nadwozia zagościły nowe lampy, a całość uzupełniają 15- lub 17-calowe obręcze o nowych wzorach. Hilux 2012 jest oferowany w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych: złotym oraz ciemno-stalowym.

Zmiany we wnętrzu Hiluxa zbliżają jego wygląd do samochodów osobowych. Wśród nowo zaprojektowanych elementów znalazły się kierownica, zegary Optitron wraz z obudową, oraz konsola środkowa. Cała deska rozdzielcza została wykonana z tworzywa o ciemniejszej niż dotychczas barwie.

Najważniejszym nowym elementem wyposażenia jest system multimedialny Toyota Touch, będący wyposażeniem standardowym od wersji SR. Jego częścią jest także kamera cofania, której obraz wyświetla się na ekranie po wybraniu biegu wstecznego. Podobnie jak w innych modelach Toyoty, system można rozbudować o moduł Touch & Go, zawierający nawigację satelitarną i dostęp do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek i nowego rodzaju wtryskiwaczy, moc silnika 2.5 D-4D w wersji z napędem na jedną oś wzrosła o 24 KM. Jednostka rozwija teraz 144 KM przy 3 600 obr./min., oraz 343 Nm przy 2 000 obr./min., czyli tyle ile do tej pory ten sam silnik w wersji z napędem 4×4. Pomimo wzrostu mocy silnika udało się obniżyć jego średnie zużycie paliwa o 1 litr, do 7.3 l/100 km.

Hilux 2.5 D-4D 2×4 otrzymał także wzmocnione zawieszenie z wersji 4×4, dzięki czemu poprawiło się jego prowadzenie i wzrosła maksymalna masa ciągniętej przyczepy do 2.5 tony. Obydwa silniki stosowane w Toyocie Hilux (2.5 D-4D i 3.0 D-4D), zarówno z manualną jak i 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, spełniają normę spalin EURO V.

Ceny modelu Hilux po zmianach rozpoczynają się od kwoty 67 472 zł netto (homologacja ciężarowa).

1toyota 600x350 Toyota Hilux 2012 w Polsce

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.