Ratuj Głuszca
toyota

Na stoisku Toyoty w Lipsku, oprócz najnowszych modeli GT86 i Yaris Hybrid, japoński producent zaprezentował kilka klasycznych samochodów, na czele z legendarną Suprą i Celicą.

Toyota GT86
Toyota GT86 powstała we współpracy Toyoty i Subaru. Koncern Toyota miał wiodący udział i odpowiada za fazy przygotowania koncepcji pojazdu, oraz stylistykę i projekt techniczny. Dalsze prace rozwojowe prowadzone były wspólnie. Subaru nadzorowało projektowanie z wykorzystaniem rozwiązań i technologii obu firm, oraz dostarczyło silnik, wzbogacony przez Toyotę o własną technologię wtrysku D-4S i 6-stopniową skrzynię biegów. Testy prowadzone były przez zespoły obu koncernów, zaś dopracowanie szczegółów wyposażenia i finalne dostrojenie każdy z producentów przeprowadził indywidualnie.

Przy długości 4240 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1285 mm i rozstawie osi 2570 mm, GT86 jest najbardziej zwartym czteromiejscowym samochodem sportowym świata. Niewielkim wymiarom towarzyszy nisko położony środek ciężkości i doskonałe właściwości aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza 0,27).

Kokpit GT86 podporządkowany jest ergonomii. Pod kątem funkcjonalności zoptymalizowano umiejscowienie, kształt i działanie każdego z jego elementów – rodzaj i wielkość kierownicy, układ wskaźników i przełączników, konstrukcję i wykończenie foteli itd. Kierownica o średnicy 365 mm jest najmniejszą z zainstalowanych kiedykolwiek w samochodach Toyoty i zapewnia doskonałą wygodę i precyzję prowadzenia.

Jednostką napędową GT86 jest opracowany przez Subaru, czterocylindrowy, wolnossący, wysokoobrotowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1999 cm3, wyposażony w nową generację systemu Toyota D-4S. Silnik może osiągać prędkość obrotową do 7400 obr./min., po czym kontrolka na tablicy przyrządów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu; ogranicznik obrotów działa bardzo delikatnie, bez gwałtownego odcięcia.

Czterocylindrowemu boxerowi towarzyszy sześciobiegowa przekładnia manualna lub opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.

GT86 dysponuje mocą 200 KM i momentem obrotowym 204 Nm, dzięki czemu przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 sek., a prędkość maksymalna 226 km/h (dane dla wersji z manualną skrzynią biegów). Średnie zużycie paliwa to 7,8l/100 km.

Toyota Yaris Hybrid 100
Po sukcesach Priusa oraz Aurisa Hybrid, Yaris Hybrid 100 będzie kolejnym samochodem hybrydowym, wprowadzonym przez koncern w Europie. Jednocześnie będzie to pierwszy na świecie samochód miejski wykorzystujący pełną technologię hybrydową.

Zespół napędowy hybrydowego Yarisa składa się z silnika spalinowego pracującego w cyklu Atkinsona o pojemności 1,5 l i mocy 74 KM, silnika elektrycznego o mocy 61 KM, generatora wykorzystywanego m.in. do odzyskiwania energii z hamowania, bezstopniowej przekładni planetarnej, oraz baterii niklowo metalowych. Łączna moc zespołu hybrydowego wynosi 100 KM.

Dzięki nowej konstrukcji napędu, Yaris Hybrid 100 zachowuje pełną funkcjonalność wnętrza i bagażnika, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu. Cały zespół napędowy jest aż o 20% lżejszy i mniejszy niż ten znany z hybrydowego modelu Auris.

Podobnie jak w przypadku Priusa i Aurisa Hybrid, hybrydowy Yaris wyróżnia się w swoim segmencie rekordowo niskim zużyciem paliwa i najniższymi kosztami eksploatacji. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi jedynie 3,1 l/100 km, co czyni Yarisa Hybrid 100 najbardziej ekonomicznym pojazdem miejskim.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.