Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Swoją światową premierę na rynku chińskim świętuje nowy Peugeot 408, który został zaprezentowany blisko 300 dziennikarzom z Chin i ponad 700 reprezentantom sieci przez Jean-Marc Galesa, dyrektora generalnego marki. object2 Światowa premiera nowego Peugeot 408

Nowy model jest kolejnym krokiem w ofensywie marki na najważniejszym rynku samochodowym na świecie.

 

Po zaledwie pięcioletniej obecności na rynku chińskim, marka Peugeot sprzedała tam w 2009 roku ponad 410 000 pojazdów. W porównaniu z rokiem 2008 oznacza to 44% wzrost sprzedaży.

 

Bazując na dobrych wynikach w segmencie M1 oraz na sukcesie modeli 307 sedan i 307 hatchback, które na całym świecie zostały wyprodukowane w liczbie 3 522 800 sztuk, Peugeot rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim nowym modelem 408 DF.

 

Nowy, prestiżowy samochód typu sedan został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań rynku w Chinach, na którym wzmocni ofertę produktową firmy Dong Feng Peugeot w segmencie M1, stanowiącym ponad 45% całego rynku.

 

Dzięki temu nowy Peugeot DF 408 powinien pozwolić marce z logo lwa na zwiększenie woluminu sprzedaży o ponad 30% w roku 2010 (w stosunku do roku 2009), co umożliwi dwukrotnie szybszy rozwój w porównaniu ze średnim tempem wzrostu na rynku.

 

Model 408 został zaprojektowany i opracowany połączonymi siłami zespołów projektantów Peugeot z Europy i Chin, którzy stworzyli samochód utożsamiający nowoczesny styl marki, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo oraz oferujący dużo miejsca wewnątrz.

 

Peugeot 408 kontynuuje tradycyjne nazewnictwo marki z logo lwa. Cyfra 4 nawiązuje do rozmiaru auta (4,68 metra długości) oraz jego pozycjonowania w segmencie luksusowych, rodzinnych sedanów średniej wielkości. Środkowa cyfra 0 oznacza, iż model należy do marki Peugeot, podczas gdy cyfra 8 informuje o generacji pojazdu.

 

Oznaczenie 408 pozwala zatem uplasować nowy model w odpowiednim miejscu w gamie samochodów Peugeot, a jednocześnie czyni go prekursorem najnowszej generacji pojazdów serii 8, które zostaną wprowadzone na rynek chiński.

 

Dong Feng Peugeot 408 jest owocem współpracy spółki joint-venture pomiędzy PSA Peugeot Citroën oraz chińską grupą DFM. Samochód jest produkowany w fabryce Wuhan w chińskiej prowincji Hubei. Roczny plan sprzedaży zakłada oddanie w ręce klientów 100 000 sztuk modelu 408, który będzie jednym z punktów odniesienia dla pozostałych pojazdów na rynku.

 

Autor: Marcin Skrzyński
Źródło: mototarget.pl
fot. Peugeot

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.