Ratuj Głuszca
BMW M5

Stig lubi czasami „spalić gumę”. Najlepiej w mocnym aucie z tylnym napędem.

Tak się bawią redaktorzy brytyjskiej edycji magazynu Top Gear:

Pod maską nowego BMW M5 pracuje nowoopracowany, wysokoobrotowy silnik V8 z pakietem M TwinPower Turbo (obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania Twin Scroll, wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC), który produkuje 560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 680 Nm od 1 500 do 5 750 obr./min. Błyskawiczne oddawanie mocy i utrzymywanie potężnej siły napędowej w szerokim zakresie prędkości, tak typowe dla modeli serii M, to klucz do uzyskania doskonałego przyspieszenia: od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i od 0 do 200 km/h w 13 sekund. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra/100 km (emisja CO2: 232 g/km). Moc silnika jest o około 10 procent wyższa, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony o ponad 30 procent, przy czym zużycie paliwa w nowym BMW M5 spadło o ponad 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.