Ratuj Głuszca
jeep

Zmodyfikowany samochód terenowy to potężna i budząca respekt maszyna, która w rękach wprawnego kierowcy staje się katalizatorem emocji. Jeden z najlepiej znanych w Polsce warsztatów urzeczywistniających off-roadowe marzenia klientów znajduje się w Łodzi. Serwis Doposażeń Autotrapera to grupa profesjonalistów, którzy zmierzyli się z trudami Rajdu Dakar.

Już seryjny Jeep Wrangler pozwala na śmiałe wycieczki po nieutwardzonych drogach. Czy poradzi sobie, jeśli kierowca zapragnie utopić auto w błocie lub z prędkością 100 km/h pokonywać piaszczyste mierzeje i co najważniejsze – szczęśliwie wrócić z ryzykownych eskapad?

Przystosowanie samochodów do off-roadu, reprezentującego wiele odmian sportów, to branża rozwijająca się w Polsce od kilku lat. Miłośnicy jazdy po wertepach uważają łódzką firmę Autotraper za eksperta na polskiej mapie warsztatów, zajmujących się doposażaniem samochodów seryjnych. Lata praktyki, dostęp do najnowszych rozwiązań i załoga, która przeszła chrzest bojowy podczas Rajdu Dakar, to atuty Serwisu Doposażeń Autotrapera.

Serwis zajmuje się nie tylko samochodami Jeep, ale również modyfikuje modele Suzuki, Isuzu, Nissan, czy Toyota. Jego najnowszym dzieckiem jest budzący respekt Jeep Wrangler Autotraper Edition, który był gwiazdą popularnego programu stacji TVN Turbo „Agromachina”, gdzie ścigał się z ogromnym traktorem firmy CASE.

Jeep Wrangler Autotraper Edition
Wrangler Autotrapera nie wstydzi się swoich korzeni – samochód pokrywa folia w niebiesko czerwone „Stars and Stripes”. Właśnie dzięki amerykańskiej fladze Jeep budzi duże zainteresowanie przechodniów. Do modyfikacji wybrano model z silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD o mocy 200 KM, który generuje 410 Nm momentu obrotowego.

Zawieszenie zostało przebudowane z wykorzystaniem zestawu N’th Degree firmy AEV w skład którego wchodzą: sprężyny, stworzone m.in. dla tego modelu amortyzatory Bilstein i elementy niezbędne do zachowania geometrii podwozia i układu kierowniczego. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na zwiększenie terenowej dzielności „Wrangla” – podniesienie samochodu o 3,5 cala (8,9 cm) przy jednoczesnym zastosowaniu 17 calowych kół Goss obutych w opony terenowe Maxxis Big Horn MT762 o średnicy 35 cali. Zmiany kół i elementów zawieszenia wymusiły rekalibrację systemów elektronicznych odpowiedzialnych za trakcję i hamowanie, a nawet zmianę ustawień automatycznej skrzyni biegów.

Tak przygotowany Wrangler bez problemu sprosta trudom przepraw terenowych. Jeśli jednak któraś z przeszkód unieruchomi pojazd w bagnistym lub piaszczystym terenie, z pomocą przyjdzie wyciągarka WARN 9,5TI przymocowana do zderzaka ARB. Tylny zderzak to z kolei konstrukcja belkowa, do której przytwierdzono koło zapasowe.

„Wrangler Autotraper Edition to pierwszy krok w modyfikacjach samochodów terenowych. Moglibyśmy dołożyć jeszcze snorkel – czyli podwyższony wlot powietrza, bagażnik dachowy, czy dodatkowe oświetlenie. Samochód powstawał w konkretnym celu – miał sprawnie i szybko przemieszczać się w terenie. Jednocześnie dobrana konfiguracja zapewnia bezproblemowe prowadzenie na asfalcie” – mówi Tomasz Lamentowski, Szef Serwisu Doposażeń Autotrapera. „Nie jest to wcale regułą – część zmodyfikowanych samochodów terenowych musi być dowożona na trasę przeprawy na lawecie” – dodaje.

Spełniamy marzenia
Serwis Doposażeń jest od strony organizacyjnej częścią działu napraw pogwarancyjnych marek Chrysler, Jeep i Dodge. W połączeniu z działem off-roadu, który zbiera informacje o najlepszych akcesoriach i dokonuje zakupów, tworzy organizm, zajmujący się modyfikacjami samochodów nowych i używanych. Zakres modyfikacji jest bardzo szeroki – od prostych zmian stylistycznych, przez montaż użytecznych gadżetów (bagażnik, dodatkowe lampy), aż po kompletne modyfikacje konstrukcji i elektroniki.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.