Ratuj Głuszca
Malysz_20111

Podczas konferencji prasowej w nowym salonie Mitsubishi Auto GT w Warszawie zaprezentowano nowy model Mitsubishi Pajero po faceliftingu oraz limitowane wersje modeli Pajero i L200 o nazwie DAKAR. Spotkanie z udziałem Adama Małysza i pozostałych członków RMF Caroline Team było też okazją do ogłoszenia współpracy zespołu z polskim oddziałem Mitsubishi i przekazania najświeższych informacji na temat przygotowań zawodników i ich samochodów do zbliżającego się rajdu Dakar 2012.

Rajd Dakar uchodzi za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. W ponad 30-letniej historii tego rajdu-maratonu, najbardziej utytułowanym samochodem jest Mitsubishi Pajero, mające na swoim koncie dwanaście zwycięstw (w tym notowane przez siedem lat z rzędu). Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero. 2 polskie załogi zespołu RMF Caroline w składzie Adam Małysz/Rafał Marton oraz Albert Gryszczuk/Michał Krawczyk, które wystartują w najbliższej edycji Dakaru zasiądą także za kierownicami rajdowych Mitsubishi Pajero.

Sportowe dziedzictwo firmy Mitsubishi zobowiązuje, stąd nasza decyzja o wsparciu zespołu, w skład którego weszli wytrawni zdobywcy pustyni: Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk ale także najsłynniejszy polski skoczek narciarski Adam Małysz z doświadczonym w terenie Rafałem Martonem.„- powiedział witając gości Arkadiusz Tomala – dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. „Najwyraźniej narty i rajd Dakar ze swoją dynamiką i ekstremalnymi sytuacjami mają ze sobą coś wspólnego – w 2006 roku startując ósmy raz w Dakarze zwyciężył za kierownicą Pajero mistrz świata w biegu zjazdowym – francuski narciarz Luc Alphand. Trzymamy kciuki za cały zespół i życzymy bezpiecznego dotarcia na metę.” – dodał Tomala.

Zespół RMF Caroline Team wystartuje w najbliższym rajdzie Dakar dwoma samochodami Mitsubishi Pajero w klasyfikacji T1. Samochody, które wielokrotnie już kończyły i zdobywały wysokie miejsca w tym najtrudniejszym radzie offroadowym, najlepiej spełniają wymagania zespołu.

„Zdecydowaliśmy się na zmianę samochodów i pojechanie Dakaru w Mitsubishi ze względu na znacznie lepsze przygotowanie aut do tak trudnych warunków. Auta, którymi pojedziemy zostały przygotowane w klasie T1 i potrafią znieść znacznie więcej niż samochody T2.” – powiedział Albert Gryszczuk, jeden z kierowców i szef zespołu RMF Caroline Team. „Będziemy mieli dodatkowo na trasie wsparcie Mirka Zapletala, który przygotowywał jedno z tych aut i zna je jak własną kieszeń. Dzięki temu nie obawiam się problemów z przygotowaniem i utrzymaniem samochodów podczas rajdu.” – dodał Albert Gryszczuk.

- „Sporo jeździłem w klasie T2 i przesiadka do T1 była jak zmiana klasy w samolocie. Inne wybieranie nierówności, większa odporność na wyrwy, kamienie i niespodzianki na trasie rekompensuje wszystko inne.” – powiedział Adam Małysz, kierowca RMF Caroline Team. –„ Co prawda komfort podróżowania nie istnieje, ale świadomość, że jedzie się jednym z najsprawniejszych aut na trasie znacznie poprawia samopoczucie.” – dodał Adam Małysz.

- „Jak auta sprawdziły się na trasie będziemy w stanie opowiedzieć na mecie rajdu, ale znając konstrukcje przygotowane przez Mirka Zapletala wierzę, że auto wytrzyma nawet największe katusze. No i świadomość, że „twórca” tego auta jest z nami na trasie i może nam pomóc, znacznie poprawia komfort użytkowania” – dodał Rafał Marton, pilot Adama Małysza.

Zdjęcia: Andrzej Brzozowski, Michał Żbikowski

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.