Ratuj Głuszca
bmw-classic

„Prawdziwa jakość w konstruowaniu samochodu powstaje z połączenia tradycji i nowoczesności” – nie można lepiej wyrazić ideologii BMW Group Classic. I nawet takie przeświadczenie już teraz przekształciło się w tradycję. Koncepcja pochodzi od reklamy BMW sprzed 50 lat stworzonej z okazji siedemdziesięciopięciolecia samochodu. object2 Przeszłość i przyszłość BMW Group Classic

BMW Group Classic koordynuje wszystkie działania BMW Group związane z historią koncernu, jej produktami oraz trzema markami. Istotne wydarzenia dotyczące klasycznych pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce zostają scalone pod patronatem BMW Group Classic. Platformę tworzą klasyczne filary: muzem, archiwa, kluby oraz Centrum BMW. Działalność obejmuje także organizację eventów oraz wsparcie klasycznej komunikacji. Klasyki pochodzące z kolekcji BMW Group nie są trzymane w muzeum; ich miejscem są trasy imprez kulturalnych organizowanych na całym świecie.

BMW Group Classic zajęło miejsce BMW Group Mobile Tradition w 2008 roku. Celem oddziału założonego w 1994 roku była ochrona historycznych samochodów i motocykli jako mobilnego dowodu uznania minionych epok w historii marki BMW. Wraz z globalnym wzrostem zainteresowania rozwojem klasycznych pojazdów swoje podwoje otworzyły nowe obszary działania, takie jak wsparcie techniczne, organizacja i uczestnictwo w imprezach oraz współczesna komunikacja informacji historycznych.

Oddział BMW Group Classic został ukierunkowany na rozwój i kompleksową obsługę klienta, oferując pełną gamę usług. Już teraz przewidujemy, iż portfolio samochodów i motocykli BMW powiększy się niewspółmiernie do ogólnego trendu rynkowego w ciągu kilku najbliższych lat. Liczba historycznych samochodów z biało-niebieskim emblematem na masce wynosi około 600 000 – nie jest jednak pewne, ile takich samochodów naprawdę istnieje. Oprócz tego jest około 70 000 motocykli posiadających status pojazdu klasycznego. Oznacza to, że mniej więcej jedna na dziesięć maszyn wyprodukowanych przed 1980 rokiem wciąż porusza się po ulicach. Co więcej, każdego roku liczba klasycznych BMW znacząco powiększa się. Jedną z głównych przyczyn takiego rozwoju jest duży wzrost sprzedaży pojazdów marki BMW od lat 80. dwudziestego wieku. Dobre wyniki notują także dwie pozostałe marki, czyli MINI i Rolls-Royce.

Podczas, gdy MINI i Rolls-Royce tworzą podstawę do budowy kolekcji klasycznych pojazdów i bazy danych zawierającej informacje na temat historii samochodów, działania związane z marką BMW zakrojone są na większą skalę. Międzynarodowa perspektywa, którą chcemy przedstawić obejmuje stworzenie sieci oddziałów BMW Classic Centre z bazami serwisowymi na wszystkich kluczowych rynkach. Intensywna współpraca z organizacjami dilerskimi oraz klubami BMW tworzy istotną platformę dla tego przedsięwzięcia. Członkowie klubu, których obecnie jest około 200 000, pełnią rolę ambasadorów marki, a także powierników tej koncepcji, natomiast BMW Classic odwdzięcza im się za poświęcenie i wkład specjalnymi ofertami.

Centrum spełniania marzeń: BMW Classic Centre

BMW Group Classic zdaje sobie również sprawę, iż wielu entuzjastów pragnie wejść w posiadanie pojazdu w nieskazitelnym stanie, który w jak największy stopniu przypominałby oryginał – potwierdza to rosnące zainteresowanie klasycznymi samochodami BMW i Rolls-Royce. BMW Classic Centre służy pomocą przyjaciołom marki BMW od jesieni 2008 roku. Ogromną zaletą dla klientów, którzy oddają swój pojazd w ręce oryginalnego producenta jest przeprowadzanie pełnego serwisu w jednym miejscu. Classic Centre dysponuje wiedzą teoretyczną na temat pojazdów, technicznym know-how, oryginalnymi częściami BMW oraz infrastrukturą potrzebną do systematycznego integrowania wszystkich tych aspektów. Klasyki w doskonałym stanie sprzedawane są od jesieni 2010 roku łącznie z usługami serwisowymi i renowacyjnymi.

Wyzwania są tak zróżnicowane, jak samochody. Aspiracje właścicieli z reguły podnoszą poprzeczkę bardzo wysoko. Na przykład właściciel modelu 3.0 CSi chce w miejsce manualnej przekładni zamontowanej fabrycznie w swoim coupé z lat 70. XX wieku umieścić skrzynię automatyczną. Z uwagi na fakt, iż taka kombinacja nigdy nie była oferowana na rynku, niezależne serwisy nie były w stanie spełnić tego wymagania. BMW Classic Centre postrzega tę sytuację zupełnie inaczej. W lutym 1972 roku BMW zastosowało w coupé o wysokiej mocy przekładnię automatyczną w ramach pilotażowego projektu. Jednakże ta wersja nigdy nie wykroczyła poza fazę prototypu. Konserwatorzy BMW mieli natychmiastowy i nieograniczony dostęp do dokumentów w archiwach Grupy, co dało im możliwość odtworzenia tej wersji zgodnie z oryginałem. Jednakże projekty tego typu zajmują wiele czasu, ponieważ niektóre komponenty muszą zostać wykonane od podstaw.

Podobnie, jak w przypadku nowych pojazdów, różne operacje wykonywane są przez odpowiednich specjalistów. W BMW Classic odbywa się to przede wszystkim w sieci produkcyjnej BMW Group. Specjaliści z Monachium zajmują się komponentami mechanicznymi i elektrycznymi. Fabryka BMW w Dingolfing odpowiada za prace nad nadwoziem pojazdu łącznie z lakierowaniem. Pojazdy sportowe trafiają bezpośrednio do oddziału BMW Motorsport GmbH, natomiast odpowiedzialność specjalistów z M GmbH spoczywa na samochodach BMW M.

Wydajność Classic Centre jest jednak ograniczona. BMW Classic zapoczątkowało projekt „Customer Workshop” w celu sprostania rosnącym wymaganiom klientów. Celem było potraktowanie nowych serwisów i produktów bardziej lokalnie oraz odejście od scentralizowanej polityki. Pierwsi partnerzy już dołączyli do projektu. W 2009 roku BMW Classic Centre weszło w pierwszą spółkę typu joint venture w Szwajcarii. Diler BMW w Zurich Dielsdorf już od jakiegoś czasu serwisuje w swoim rejonie coraz większą liczbę klasycznych BMW, co z kolei zwiększyło zapotrzebowanie na profesjonalne usługi tego typu. W ślady Szwajcarii podążył diler BMW z Düsseldorfu tworząc oddział BMW Classic Centre North Rhine-Westphalia oferujący wsparcie dla dużej liczby klasycznych BMW z tego regionu. Większa liczba narodowych partnerów spółki joint-venture dołączyła w 2010 roku. Swój udział w projekcie potwierdzili również dilerzy z Hanoweru, Hamburga, Norymbergii, a także BMW Automag z Monachium oraz partner z Wielkiej Brytanii, czyli kolebki klasycznych samochodów. Diler BMW Park Lane z Londynu otworzył oddział „BMW Classic at BMW Park Lane” w 2010 roku.

Projekt „Customer Service Centre” jest stopniowo poszerzany o nowe regiony w Niemczech oraz inne państwa, w których rośnie zainteresowanie klasykami i „youngtimerami”. BMW Car Club of America zrzesza ponad 70 000 członków, natomiast klub BMW Motorcycle Owners of America liczy około 50 000 entuzjastów, z których każdy posiada od trzech do czterech pojazdów na własność. BMW Classic pragnie spełnić oczekiwania tej dużej grupy klientów stosując strategiczne podejście.

Autor: Marcin Skrzyński
Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Komentarzy: 3 w artykule: ”Przeszłość i przyszłość – BMW Group Classic”

  1. NBA2K16 pisze:

    NBA2K16…

    I enjoy checking your web site. Thanks for your time!…

  2. NBA pisze:

    NBA…

    thank so mucha lot for your site it helps a great deal…

  3. NBA pisze:

    NBA…

    thank so mucha lot for your site it helps a lot…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.