Ratuj Głuszca
HondaJet

Honda Aircraft Company ogłosiła, iż od czasu pierwszego lotu, który odbył się 18 listopada 2011 roku, już trzeci odrzutowiec HondaJet certyfikowany przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) – określany skrótem „F2” – jest poddawany intensywnym badaniom w locie. To istotne wydarzenie przybliża samolot do uzyskania pełnej certyfikacji.

Pierwszy lot testowy odrzutowca F2 rozpoczął się 18 listopada 2011 roku. Silniki tej maszyny uruchomiono o 14:04,  a o 14:21 wzbiła się ona w powietrze z pasa startowego międzynarodowego portu lotniczego Piedmont Triad, zlokalizowanego przy siedzibie firmy Honda Aircraft Company w Greensboro.

Podczas lotu testowego zespół konstruktorów przeprowadził kilka istotnych badań kontrolnych. Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company, powiedział, że „pierwszy lot odrzutowca F2 był możliwy dzięki zakrojonemu na szeroką skalę procesowi planowania oraz ciężkiej pracy wielu zespołów i indywidualnych osób działających w ramach całej organizacji. Duży wkład w powodzenie projektu mieli także partnerzy dbający o dostawę podzespołów. Osiągi odrzutowca są dokładnie takie, jakich oczekiwaliśmy, a lot na jego pokładzie daje dużą przyjemność.”

Pierwszy lekki odrzutowiec firmy Honda certyfikowany przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) – oznaczony skrótem „F1” –wzniósł się po raz pierwszy w powietrze 20 grudnia 2010 roku, przewyższając oczekiwania konstruktorów w zakresie osiągów. W marcu Honda Aircraft ogłosiła, że samolot ten osiągnął maksymalną prędkość 787 km/h (425 węzłów). Uzyskana na pułapie 9 140 metrów prędkość przekracza wstępne ustalenia w zakresie prędkości maksymalnej produkcyjnej wersji samolotu, zakładanej na poziomie 778 km/h (420 węzłów). Od tego czasu udało się także osiągnąć prędkość wznoszenia na poziomie 1 219 metrów na minutę oraz maksymalny pułap 13 106 metrów.

Honda Aircraft planuje rozpocząć loty testowe dwóch dodatkowych odrzutowców – F3 i F4 – w przyszłym roku. Pierwsze dostawy odrzutowca HondaJet do klientów zaplanowano na połowę 2013 roku.

Dodatkowe informacje

- Pierwszy odrzutowiec HondaJet certyfikowany przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) – „F1”
- Drugi odrzutowiec HondaJet certyfikowany przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) – „ST1” (ten odrzutowiec był wykorzystywany do testów strukturalnych)
- Trzeci odrzutowiec HondaJet certyfikowany przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) – „F2”

 

Źródło: mototarget.pl


Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.