Ratuj Głuszca
mitsubishi

Jedenaście lat po wprowadzeniu do obiegu terminu “crossover”, na zbliżającej się wystawie motoryzacyjnej w Genewie, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje trzecie wcielenie tej idei w postaci Outlandera nowej generacji.

Całkowicie nowy, średniej wielkości crossover ma odzwierciedlać ducha czasu, jako innowacyjny samochód klasy premium, zbudowany na uniwersalnej globalnej platformie i zaprojektowany jako harmonijne połączenie:

- niewielkiego wpływu na środowisko (z docelową emisją poniżej 130 g/km CO2 min. – w zależności od modeli i rynków),
- zaawansowanych systemów bezpieczeństwa (rozwiązania takie, jak system Forward Collision Mitigation, system Lane Departure Warning, Active Cruise Control itp.)
- komfortu jazdy (m. in. z dwustrefową klimatyzacją),
- inteligentnych funkcjonalności (np. elektrycznie otwierana tylna klapa, pełny trzeci rząd siedzeń, płaska powierzchnia załadunkowa itp.),
- dodatkowych udogodnień ( kolumna kierownicy wysuwana i umożliwiająca regulację kąta nachylenia, ksenonowe reflektory Super-HiD “Wide Vision” , itp.).

Niewiele różniący się wymiarami od obecnej wersji, Outlander nowej generacji został stworzony w oparciu o jasne wytyczne co do wyglądu, zawarte w haśle „mocny – bezpieczny – prosty” (ang.: „Solid – Safe – Simple).  Stylistyka samochodu podkreśla jego zaawansowanie techniczne a potężny kształt auta harmonizuje z prostymi powierzchniami wolnymi od zbędnych upiększeń.

Wnętrze samochodu wykonane z materiałów wysokiej jakości (tapicerowane powierzchnie, miękkie materiały i plastiki, srebrne akcenty, lśniące czarne aplikacje) konsekwentnie wpisuje się w regularną, niezmąconą niepotrzebnymi dodatkami linię auta, zdobiąc jednocześnie deskę rozdzielczą, która została zaprojektowana tak, aby ułatwiać kierowcy koncentrację, m. in. poprzez ergonomiczne przełączniki, jak również wysokiej rozdzielczości wyświetlacz, znacznie ułatwiający odczytywanie informacji.

Na rynku europejskim oferta Outlandera nowej generacji będzie obejmowała dwie  wersje silnikowe przyjazne dla środowiska (w autach z napędem 2WD lub 4WD): 2,0-litrowy benzynowy MIVEC oraz wysokoprężny MIVEC Clean Diesel o pojemności 2,2 litra (z silnikiem 4N14 firmy MMC).

W zależności od konkretnego rynku, modelu, silnika i specyfikacji, dostępny będzie także system Auto Stop & Go oraz sześciostopniowa przekładnia automatyczna.

W ramach najnowocześniejszego pakietu rozwiązań technicznych nowy Outlander będzie wyposażony w  system jazdy przyjazny środowisku – “eco-friendly driving system” – który informuje kierowcę, gdy ten jedzie w najbardziej oszczędny sposób.  Dzięki temu kierowca może wybrać taki sposób jazdy, który pozwoli mu na maksymalną oszczędność paliwa (dostępność w zależności od modelu i rynku).

Po odsłonie na salonie w Genewie, nowy Outlander zostanie w pierwszej kolejności wprowadzony na rynek rosyjski (lato), uprzedzając tym samym debiut na rynkach europejskim (późne lato), japońskim, a także w Chinach, Oceanii i Ameryce Północnej.

W Europie począwszy od roku 20131 MMC planuje wykorzystać wbudowane możliwości uniwersalnej konstrukcji Outlandera, pozwalające na dodanie hybrydowego układu napędowego – w pełni zintegrowanego rozwiązania opartego na technologiach EV firmy MMC, bazując jednocześnie na ogromnym doświadczeniu Mitsubishi z napędem 4WD.

Umieszczony w Outlanderze hybrydowy system Mitsubishi umożliwi osiągnięcie bardzo niskich poziomów emisji CO2 i zasięg podobny do tego, który charakteryzuje MITSUBISHI Concept PX-MiEV (ponad 800 km przy docelowej emisji CO2 poniżej 50 g/km).

Autor: Michał Łuczyński
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.