Ratuj Głuszca
leksus

Lexus opublikował oficjalne zdjęcia i informacje dotyczące flagowego modelu LS piątej generacji.

W gamie modelowej przygotowanej na rok 2013 znajdzie się bazowa wersja LS 460, model LS 460L, hybrydowy LS 600h oraz nowa odmiana sportowa LS 460 F SPORT. Wersje LS 460 i LS 460L oferowane są z napędem na tylne (RWD) lub wszystkie cztery koła (AWD), podczas gdy LS 600h dostępny jest wyłącznie z napędem AWD.

Zastosowany w nowym LS 460 silnik V8 o pojemności skokowej 4608 cm3 to benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu D-4S, wyposażona w dwukanałowy układ dolotowy z akustyczną regulacją długości czynnej (ACIS) i układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i trzeciej generacji. Motor rozwija 387 KM przy 6400 obr./min. (AWD – 370 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 493 Nm przy 4100 obr./min. Auto wyposażone w 8-biegowy automat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,9 sekundy. Ze startu zatrzymanego LS 460 pokonuje pierwsze 400 metrów w 13,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Pod maską modelu LS 600h pracuje 5-litrowy silnik V8 o mocy 394 KM współpracujący z 225-konnym silnikiem elektrycznym, udostępniając chwilową moc całkowitą 445 KM, co czyni LS 600h najmocniejszym na świecie samochodem z napędem w pełni hybrydowym na bazie jednostki V8. LS 600h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym przypadku 8,6 l/100 km.

Wersje z pakietem F SPORT wyposażone są w obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie pneumatyczne. Z zewnątrz modele te wyróżniają się oryginalną osłoną chłodnicy, specjalnym wykończeniem przedniego i tylnego zderzaka, 19-calowymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz specjalnym oznakowaniem samochodu. Wewnątrz umieszczono z kolei sportowe fotele oraz inne dodatki potęgujące dynamiczny charakter auta. LS 460 F SPORT otrzymał mechanizm różnicowy Torsen oraz 6-tłoczkowe zaciski Brembo przednich hamulców. Dodatkowo, we wszystkich wersjach F SPORT w kierownicy zamontowane są też manetki sterujące pracą skrzyni biegów.

W skład pakietu F SPORT dla LS 460 wchodzi również kreator brzmienia układu dolotowego, zawierający układ tłumiąco-filtrujący, który wzmacnia tętniące drgania związane z pulsacjami dolotu i przekazuje je do kabiny w formie przyjemnego dla ucha dźwięku.

Lexus nie podał jeszcze cen nowego modelu LS.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.