Ratuj Głuszca
1_20471

Panda, jeden z najpopularniejszych modeli Fiata, ma już 31 lat i rzeszę wiernych klientów, którzy doceniają przestronne wnętrze tego modelu i jego dużą „dzielność” w mieście.

Model pierwszej generacji zadebiutował w roku 1980 i był pierwszym samochodem miejskim, który oferował silnik Diesla (1986), napęd na cztery koła (1983) oraz wariant elektryczny (Panda Elettra z 1990 roku). Najnowsze wcielenie Pandy będzie z kolei wyróżniało się największym nadwoziem pośród wszystkich dotychczasowych generacji. Jego długość wynosi 3 650 mm (poprzednik 3 538), szerokość 1 640 mm (poprzednik 1 578), natomiast wysokość to 1 550 mm (poprzednik 1 450).

Wewnątrz znajdą się materiały wyższej jakości, które podkreślą typowy dla Pandy układ konsoli centralnej z wysoko umieszczonym drążkiem skrzyni biegów. Nowy model oferuje także możliwość przesuwania tylnej kanapy i składania fotela pasażera siedzącego z przodu, co pozwala dostosować kabinę pasażerską do zróżnicowanych wymagań transportowych. Ważne jest również to, iż w standardzie wszystkich wersji znajdą się cztery poduszki powietrzne i układ ABS.

W momencie debiutu dostępnych będzie sześć silników. Silniki benzynowe to dwie odmiany dwucylindrowej jednostki TwinAir o pojemności 0,9 litra i mocy 65 oraz 85 KM, a także motor 4-cylindrowy 1,2 litra produkujący 69 KM. Konstrukcja o pojemności 0,9 litra będzie także oferowana w wersji zasilanej benzyną/metanem, natomiast silnik 1,2 w wersji zasilanej benzyną/LPG. Jedynym dieslem będzie Multijet o pojemności 1,3 litra z systemem stop-start.

Wszystkie silniki zostaną połączone z 5-biegowymi przekładniami manualnymi. Opcja półautomatyczna „Dualogic” dostępna będzie w późniejszym terminie. Ciekawostką jest także opcjonalny system wykrywania przeszkód, który do prędkości 30 km/h potrafi automatycznie zatrzymać samochód, jeśli kierowca nie zareaguje na pojawienie się przeszkody na drodze.

Nowy Fiat Panda zadebiutuje we Frankfurcie. Produkcja rozpocznie się w listopadzie tego roku w fabryce Fiata w Neapolu.

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.