Ratuj Głuszca
porsche

Nowy Boxster to prawdziwa rewolucja. Dwuosobowe auto z otwartym nadwoziem pojawi się na rynku z zupełnie nową karoserią o lekkiej konstrukcji i całkowicie zmodyfikowanym zawieszeniem.

Nowa konstrukcja to znacznie mniejsza masa, dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół oraz nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Z zewnątrz auto charakteryzuje się krótszymi zwisami nadwozia, przesuniętą do przodu przednią szybą, bardziej płaską sylwetką i wyrazistymi liniami. Pasażerów osłania składany elektrycznie dach o zupełnie nowej konstrukcji, dzięki której nie ma potrzeby stosowania pokrywy komory dachu.

Na rynku oferowane będą dwa warianty: Boxster i Boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Nowa jednostka napędowa podstawowej wersji Boxstera o pojemności 2,7 litra rozwija moc 265 KM, czyli o 10 KM więcej, niż poprzedni wariant. Nowy silnik pod względem technicznym bazuje na 3,4-litrowej jednostce Boxstera S. Z kolei model S rozwija moc 315 KM, zatem o 5 KM więcej, niż dotychczas. Oba modele wyposażone są seryjnie w manualną, sześciobiegową przekładnię. Na życzenie dostępna jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Porsche Boxster spala 7,7 l/100 km, a Boxster S 8,0 l/100 km. Boxster z PDK przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sekundy. Boxster S potrzebuje na takie przyspieszenie 5 sekund.

Nowy Boxster zostanie wprowadzony do sprzedaży 14 kwietnia 2012 r. Cena podstawowa auta w Polsce wyniesie 57 650 Euro za Boxstera i 70 375 Euro za Boxstera S.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.