Ratuj Głuszca
mz

W Serocku pokazano nowy model samochodu, który debiutuje na polskim runku, innowacyjny Mitsubishi Outlander trzeciej generacji. Ten przestronny, produkowany w japońskiej fabryce Okazaki, siedmioosobowy SUV to niezwykle dopracowany i bezpieczny pojazd. Wyróżniają go znakomite osiągi i własności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższa jakość wykonania i materiałów.

Dziennikarze motoryzacyjni testowali nowego japończyka. Uczucia wszyscy mieli trochę mieszane. Czy nowy model zrobi furorę w Polsce, czas pokaże. Mocną stroną Mitsubishi Outlandera jest zaawansowany technicznie napęd 4×4, sprawdzony w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha, 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM i wysokiej kulturze pracy, współpracująca z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Dzięki obniżonej masie pojazdu, niskiemu współczynnikowi oporu powietrza oraz nowemu trybowi pracy układu napędu na 4 koła zwanemu ECO 4WD użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i niższymi kosztami.

Nowe, wielowahaczowe zawieszenie Outlandera gwarantuje większą stabilność oraz lepsze prowadzenie. Elektromechaniczny układ kierowniczy precyzyjnie dostosowuje się do sposobu kierowania, który zależy od miejsca i warunków jazdy.

Outlander trzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu.

Doskonale znany rodzimym klientom i słynący z niezawodności Outlander jest teraz oferowany z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia tej gwarancji do 5 lat.

Na liście wyposażenia nowego Outlandera znajdują się dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania z monitorem dotykowym, multimedialny system MMCS z nawigacją i ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz najwyższej jakości zestawem nagłośnienia Rockford Fosgate, elektrycznie sterowana klapa bagażnika i wiele innych elementów, które zapewniają komfort i wygodę użytkownikom.

W polskiej ofercie klienci znajdą 11 wersji nowego Outlandera a ceny tego modelu zaczynają się od 98 990 zł.

Protoplasta crossoverów

Nazwa crossover weszła do motoryzacyjnego słownika 11 lat temu wraz z pojawieniem się koncepcyjnego samochodu Mitsubishi pokazanego na Detroit Motor Show 2001. Pierwsze wcielenie Outlandera to zatem prekursor samochodów typu crossover. Od czerwca 2001 roku do końca kwietnia 2012 roku na całym świecie sprzedano łącznie ponad 960 tysięcy Outlanderów dwóch poprzednich generacji. W 2009 i 2010 roku Mitsubishi Outlander był najczęściej kupowanym SUV-em w Polsce. Po polskich drogach jeździ obecnie ponad 10 000 takich samochodów.

Z zewnątrz

Przy podobieństwie wymiarów zewnętrznych do poprzedniego modelu, Outlander nowej generacji pokazuje wyraźnie nowy styl projektów Mitsubishi, którego kluczowymi wyznacznikami są pojęcia “jakość – bezpieczeństwo – prostota“ i kształty, które z nich wynikają – dynamiczny wygląd i gładkie powierzchnie. Z punktu widzenia architektury konstruktorzy i projektanci poszukiwali sposobów na uzyskanie jak najwyższej sztywności struktury w połączeniu z jak najniższą masą. Stąd kształt karoserii, który zapewnia dużą sztywność nadwozia i najefektywniejsze przenoszenie obciążeń.

Aerodynamika

Kształt nadwozia musiał być odpowiedni dla zapewnienia komfortu podróży wszystkim pasażerom i pomieszczenia ich bagaży. Jednocześnie bryła ta musiała być na tyle aerodynamiczna, by obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin, a także hałasy wywołane opływem powietrza. W rezultacie Outlander nowej generacji uzyskał współczynnik czołowego oporu powietrza równy 0,33 (według badań MMC), czyli o 7% niższy, niż jego poprzednik. Wynik taki osiągnięto stosując najnowsze techniki symulacji komputerowej i weryfikując wszystko w czasie rozbudowanych testów w tunelu aerodynamicznym.

100 kg lżejszy

10% redukcji masy samochodu pozwala na zaoszczędzenie do 6,5% paliwa i na analogiczne ograniczenie emisji spalin. Ten efekt uzyskano dzięki wykorzystaniu metody odpowiedniego naprężania blach nadwozia, by zwiększyć ich sztywność i przenosić za ich pomocą większe obciążenia. Uzyskano też mniejszą masę surowego nadwozia poprzez optymalizację struktury nadwozia za sprawą szerszego korzystania ze stali nadwoziowej o podwyższonej wytrzymałości, rezygnację z systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC w silniku 2.2 DiD Clean Diesel i nową kinematykę mechanizmów trzeciego rzędu siedzeń (-10 kg na samochód).

Funkcjonalne i komfortowe wnętrze

Zajmując tę samą powierzchnię, co poprzedni, całkiem komfortowy model, Outlander nowej generacji miał oferować więcej miejsca, szczególnie pasażerom podróżującym w ostatnim rzędzie siedzeń. Zadanie było utrudnione dodatkowym wymogiem powiększenia przestrzeni bagażowej.

Samochód, któremu w podróży ma towarzyszyć cisza i atmosfera relaksu, musiał zostać drobiazgowo dopracowany we wszystkich szczegółach i bardzo starannie wykończony. Wnętrze samochodu daje wrażenie kontaktu z materiałami wysokiej jakości, które nie tylko dobrze wyglądają, ale też są rzeczywiście starannie dobrane pod kątem wytrzymałości i trwałości. Zadbano o jakość każdego detalu i wybrano prostsze kształty elementów; są one teraz większe i jest ich mniej, co pozwala na lepsze dopasowanie w rejonie deski rozdzielczej. Zastosowano miękkie pokrycie deski rozdzielczej, osłony wskaźników i przednich paneli drzwiowych. Poprzednio stosowaną “techniczną strukturę“ powierzchni zastąpiono bardziej naturalną strukturą przypominającą wykończenie skórą. Skórzane elementy tapicerki obszyto podwójnym ściegiem, a w przypadku tapicerki materiałowej zastosowano nowe satynowe wykończenie. Panel centralny i panel wentylacji po stronie kierowcy wykonano w czerni fortepianowej. Po stronie pasażera umieszczono poziomo biegnący srebrny pas o trójwymiarowej strukturze, kontynuując ten motyw na panelu drzwiowym. Nowe przyciskowe włączniki trybu pracy systemu 4WD umieszczone na konsoli centralnej zastąpiły poprzednio stosowane pokrętło, poprawiając ergonomię obsługi i wygląd tych elementów. Tarcze zegarów oraz pokrętła regulacyjne klimatyzacji zostały obwiedzione srebrnymi pierścieniami.

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.