Ratuj Głuszca
skoda

Skoda Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Teraz debiutuje trzecia generacja tego auta.

W porównaniu z poprzednikiem nowa Octavia  jest o 90 mm dłuższa, o 45 mm szersza, a rozstaw osi zwiększył się o 108 mm, natomiast masa auta spadła o około 100 kg. Pojemność bagażnika wynosi rekordowe 590 l.

Dwustronna wykładzina bagażnika i skrobaczka do szyb umieszczona w pokrywie od wlewu paliwa to elementy montowane po raz pierwszy w tym modelu. Liczne schowki i haczyki, specjalne miejsce na kamizelkę odblaskową, czy praktyczny pojemnik na odpadki pomogą zachować wnętrze auta w czystości.

Octavia oferuje szereg innowacyjnych technologii, dotychczas znanych głównie z samochodów klasy wyższej. Aktywny tempomat z automatyczną regulacją odstępu (Adaptive Cruise Control) utrzymuje stałą odległość do poprzedzającego pojazdu, a funkcja Intelligent Light Assistant automatycznie dostosowuje pracę świateł drogowych. Ponadto, kierowca ma możliwość wyboru profilu jazdy i dopasowania go do własnych wymagań (Drive Set up).

Ważnym elementem przy projektowaniu nowej Skody był aspekt bezpieczeństwa. Kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania (Front Assistant), asystent pasa ruchu (Lane Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), funkcja wykrywania zmęczenia (Driver Activity Assistant) i liczne zabezpieczenia uaktywniające się podczas wypadku, zapewnią ochronę pasażerom w każdych warunkach. Ponadto, nowa Skoda Octavia może być wyposażona aż w 9 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy i tylne, boczne poduszki powietrzne.

W samochodzie dostępne będą cztery nowoczesne silniki benzynowe TSI, a także cztery jednostki wysokoprężne TDI. Octavia GreenLine (1.6 TDI/110 KM), która będzie zużywać zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km i emitować 89 g/km CO2, a także wersja zasilana gazem, zostały przewidziane na późniejszy okres.

Samochód dostępny będzie zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z przekładnią DSG.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.