Ratuj Głuszca
mercedes-hybryda

Firma Mercedes twierdzi, że skonstruowała najoszczędniejszą limuzynę na rynku. Nową Klasę E 300 BlueTEC HYBRID wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, połączony z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie zaledwie 4,2 l/100 km.

Drugą nowością jest model E 400 HYBRID z benzynową V-szóstką o mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Także w tym przypadku dodatkową pomoc zapewnia 27-konny silnik elektryczny. Według amerykańskich standardów CAFE, samochód zużywa 24/31/27 mpg (miasto/trasa/średnio).

Oba modele powstały w oparciu o modułową koncepcję hybrydową, która nie wymaga modernizacji nadwozia i nie wpływa negatywnie na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Auta wyposażono także w system start/stop, układ odzyskiwania energii oraz funkcję „żeglowania”.

Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012 r.) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.