Ratuj Głuszca
vw-gti

Tegoroczne spotkanie fanów motoryzacji w austriackim Wörthersee stanęło pod znakiem samochodów marki Volkswagen. Niemiecki producent prezentuje tu m.in. koncepcyjne Golfy Cabrio w wersji GTI i R.

Golf GTI Cabrio jest napędzany standardowym dla tego typu konstrukcji 2-litrowym silnikiem TFSI o mocy 210 KM. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub przekładnię dwusprzęgłową DSG.

Specjalny pakiet tuningowy obejmuje zestaw aero, nowy przedni zderzak, osłonę chłodnicy GTI z czerwonymi akcentami, tylny dyfuzor z grillem o strukturze plastra miodu oraz dwie końcówki układu wydechowego umieszczone po obu stronach zderzaka. Samochód wyróżnia się także poszerzonymi nadkolami i progami bocznymi. Całość uzupełniają imponujące obręcze aluminiowe.

W przypadku Golfa R Cabrio oprócz fajerwerków stylistycznych można liczyć również na ekstremalne wrażenia za kierownicą. Pod maską pracuje bowiem znany z Golfa R 2-litrowy turbodoładowany silnik produkujący 270 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 2500 obr./min. Sprint do 100 km/h zajmuje mniej niż 6 sekund a prędkość maksymalna została tradycyjnie ograniczona na 250 km/h.

Niestety, mocniejsza wersja „otwartego” Golfa prawdopodobnie nie trafi do produkcji seryjnej. Klienci mogą co najwyżej liczyć na szybkie wprowadzenie do sprzedaży wersji Golf Cabrio GTI.

Autor: Marcin Skrzyński

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.