Ratuj Głuszca
1hybryda

Młode pokolenie mieszkańców USA przedkłada bezszelestny „ślizg” Priusem nad pełną emocji przejażdżkę musclecarem z HEMI pod maską – tak wynika z badań Deloitte. Kryzys czy też pokoleniowa przemiana?

Świat się zmienia. Punk rock stał się melodyjny (i nikomu to nie przeszkadza), Chiny zagrażają potędze USA, a współczesna amerykańska młodzież chce jeździć hybrydami. Takie są wyniki badań firmy Deloitte – donosi USA Today.

Sześć na dziesięciu nastolatków reprezentujących pokolenie przełomu wieków preferuje samochód z napędem hybrydowym. Jeśli tak dalej pójdzie, w kolejne odsłonie filmu Transformers, Bumblebee będzie Priusem. Samochody elektryczne mają już gorzej – zaledwie 2% ankietowanych gotowych byłoby rozważyć tego typu zakup. Badanie przeprowadzono na próbie 1,5 tys osób, które urodziły się w latach 1946-2000. Wśród nich istotną rolę odgrywają gusta tzw. generacji milenijnej (Generation Y), czyli osób, które urodziły się w latach 1980-2000. W najbliższej przyszłości to właśnie te osoby będą najbardziej prężnymi konsumentami.

Okazuje się, że pokolenie Y dostrzega w hybrydach przyszłość motoryzacji. Może być to związane z aktualną sytuacją rynkową, która zwraca uwagę na sens stosowania ekonomicznych rozwiązań, bliższych teorii zrównoważonego rozwoju, a nie agresywnego konsumpcjonizmu. Mówiąc wprost – współcześni konsumenci obserwując niestabilność gospodarczą (i jednocześnie bombardowani informacjami marketingowymi o hybrydach), zaczynają postrzegać ten segment jako naturalną konsekwencję zmieniającego się świata.  Biorąc pod uwagę, iż w USA żyje ok. 80 mln przedstawicieli generacji Y, można wysnuć wniosek, iż hybrydy złote czasy mają jeszcze przed sobą.

Autor: Michał Łuczyński
Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.