Ratuj Głuszca
mitsubishi

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła datę premiery nowego, kompaktowego, globalnego modelu Mirage, który w japońskich salonach pojawi się 31 sierpnia 2012 roku.

Oszczędne i wygodne kompaktowe auto dla każdego

Nowy Mirage to globalny, nieduży samochód, który z założenia jest paliwooszczędny, niedrogi i kompaktowy (łatwy w prowadzeniu), czym spełniać ma wszelkie wymagania stawiane kompaktom zarówno na rynkach wschodzących (bazowe wersje modelu), jak i rozwiniętych (pojazd przyjazny środowisku). Po debiucie w Tajlandii, gdzie Mirage jest produkowany, oraz na rynkach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej i Japonii, nowy model pojawi się w salonach Europy, Australii oraz pozostałych regionów. Data polskiej premiery tego auta zostanie podana w przyszłym roku. Mirage to obecnie najbardziej wydajny paliwowo pojazd ekologiczny na rynku tajlandzkim. Spełnia tam wszelkie wymagania klasyfikujące dany pojazd do ulgi podatkowej przy zakupie, co wyraźnie doceniają tajlandzcy nabywcy, bowiem do końca lipca na tamtejszym rynku złożono już 33 000 zamówień na model Mirage.

Mirage może się pochwalić jednym z najmniejszych promieni zawracania w swojej klasie, wynoszącym 4,4 metra. Dzięki konstrukcji przedniej części nadwozia, która zapewnia świetną widoczność i pozwala kierowcy dokładnie ocenić położenie pojazdu, parkowanie i jazda nowymMirage są niezwykle łatwe i przyjemne.Dzięki inteligentnemu projektowi wnętrza, kabina kompaktowego Mirage oferuje sporo przestrzeni dla pięciu osób oraz bardzo praktyczny w codziennym użytkowaniu bagażnik.

Po prostu najlepsza wydajność paliwowa.

W Japonii nowy Mirage oferowany będzie w trzech wersjach wyposażeniowych, a wszystkie egzemplarze posiadać mają układ napędowy składający się z nowego, trzycylindrowego, litrowego silnika MIVEC*1 i najnowszej generacji przekładni CVT INVECS-III*2. Wersje wyposażeniowe M  i G obejmują system Eco Drive Assist, który ułatwia bardziej ekologiczną i paliwooszczędną jazdę, funkcję wyłączania silnika na postoju AS&G*3 oraz inne technologie, dzięki którym odmiany M  i G mogą pokonać 27,2 km na jednym litrze paliwa*4, tym samym czyniąc z Mirage najwydajniejszy, oficjalnie zarejestrowany benzynowy model osobowy*5 w Japonii. Z 20% zapasem spełnia on wszelkie normy wydajności paliwowej dla nowych pojazdów, jakie zaczną obowiązywać na japońskim rynku w 2015 roku. Dzięki temu nowy model może być zakwalifikowany do grupy pojazdów ekologicznych, których nowi właściciele przy zakupie zostają zwolnieni z podatku od nabycia pojazdu oraz podatku od pojemności silnika. Wersja wyposażeniowa E nie posiada funkcji AS&G, ale dzięki sporej redukcji masy własnej, rozwiązaniom poprawiającym właściwości aerodynamiczne oraz innym udoskonaleniom konstrukcyjnym może na jednym litrze paliwa pokonać dystans 23,2 kilometra*4, z 10% zapasem spełniając standardy na 2015 rok. Tym samym odmiana ta kwalifikuje się do 75% ulgi podatkowej w momencie zakupu. Od 26 czerwca do końca lipca firma MMC zebrała już w Japonii 5000 zamówień na nowy model Mirage, co potwierdza jego popularność.

*1: System elektronicznie sterowanych zmiennych faz rozrządu.

*2 Elektroniczny układ dokonujący optymalnego wyboru przełożenia skrzyni biegów. INVECS-III to układ przeznaczony wyłącznie do przekładni CVT.

*3: Funkcja Auto Stop & Go

*4: Zgodnie z cyklem testowym JC08 japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki.

*5: Nie uwzględniono pojazdów z napędem hybrydowym. Badanie wykonane przez firmę Mitsubishi Motors z dnia 1 sierpnia 2012 roku.

Nadwozie

Subtelne, charakterystyczne linie przednich reflektorów oraz wyraziste przetłoczenia pokrywy silnika budują bardzo przyjazną wizualnie stylizację przedniej części nadwozia. Zwarte i wyraziste są również linie boczne. Uwagę zwraca tu wyraźnie zarysowana i płynnie pnąca się ku górze linia przewężenia, która zapewnia świetną widoczność, oraz równoległa do niej linia nadprogowa. Obie tworzą dynamiczny design bocznych paneli nadwozia. Linia dachu łagodnym łukiem opada ku tyłowi, dzięki czemu osobom zasiadającym w drugim rzędzie foteli nie zabraknie miejsca nad głowami. Wnętrze dyskretnie zwęża się podkreślając masywne nadkola.

Dzięki analizie przepływu cieczy oraz badaniom w tunelach aerodynamicznych zespół konstruktorski opracował optymalne kształty nadwozia pozwalające zmniejszyć opory powietrza i uzyskać współczynnik oporu do wartości zaledwie 0,27 (testy wewnętrzne producenta, nie dotyczy wersji wyposażeniowej E). Taki wyniki plasuje nowy model Mirage w czołówce segmentu i pozwala na poprawę wydajności paliwowej.

Nabywca Mirage ma do wyboru osiem atrakcyjnych kolorystycznie odcieni lakieru nadwozia. Poza znanymi już kolorami Cerulean Blue Mica, Red Metallic, White Pearl, Cool Silver Metallic and Stylish Black Mica, są to trzy zupełnie nowe barwy – Lemonade Yellow Metallic, Pop Green Metallic oraz Cassis Purple Metallic.

Inteligentny projekt i wnętrze

Za sprawą inteligentnego projektu, który umożliwia niezwykle ergonomiczne rozmieszczenie poszczególnych podzespołów w komorze silnika, udało się zmniejszyć jej rozmiary, co jednocześnie pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni w kabinie Mirage. Mimo iż nowy model jest nieznacznie mniejszy od typowych przedstawicieli klasy kompakt, w jego wnętrzu wygodnie podróżować może pięć osób, a jego praktyczny bagażnik świetnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu.

Kształt przedniej części nadwozia sprawia, iż kierowca widzi oba krańce pokrywy silnika, co znacznie ułatwia określenie wymiarów i położenia pojazdu podczas wykonywania manewrów. Cofnięte słupki A oraz obniżona linia przewężenia z przodu zapewnia znakomitą widoczność przed autem i na boki. Dodatkowym atutem auta jest jeden z najmniejszych w tej klasie promieni zawracania (4,4 metra). Wszystkie te czynniki sprawiają, że kierowca może poczuć się bardzo pewnie za kierownicą nowego Mirage, bowiem takie manewry jak skręcanie na skrzyżowaniach, jazda po wąskich drogach czy parkowanie równoległe nie sprawiają najmniejszych trudności.

Płaska deska rozdzielcza z wyrazistą linią przetłoczenia na całej szerokości podkreśla przestronność kokpitu. Prosta stylistyka jej górnej części potęguje wrażenie otwartości i przewiewności kabiny, a także wpływa na poprawę widoczności. Dodatkową ozdobą deski rozdzielczej jest panel środkowy pokryty lakierem fortepianowym.

Słupkowy wskaźnik Eco Drive Assist w zespole zegarów nieustannie informuje kierowcę jak ekonomicznie prowadzony jest pojazd. Obliczenia dokonywane są w oparciu o bieżące zużycie paliwa oraz aktualną prędkość. Wielofunkcyjny wyświetlacz również promuje oszczędny styl jazdy (bardziej przemyślany i wydajny paliwowo) pokazując takie wartości jak czas wstrzymania pracy silnika przez system AS&G, średnie zużycie paliwa oraz dystans, jaki pojazd może jeszcze pokonać bez tankowania. Dane te mają zachęcić kierującego do bardziej paliwooszczędnej jazdy.

Dwie opcje kolorystyczne wnętrza pozwalają dopasować jego stylistykę do wybranego koloru lakieru nadwozia. W dwukolorowej wersji Black & Ivory kabina zostaje rozjaśniona, a w wersji Black nabiera bardziej stonowanego i subtelnego wyglądu.

Aby zapewnić wygodę i funkcjonalność codziennego użytkowania, kabinę nowego Mirage wyposażono w liczne schowki takie, jak schowek w desce rozdzielczej przed pasażerem, znajdujący się nad nim wysuwany schowek szufladowy, schowek w konsoli środkowej, schowki kieszeniowe w drzwiach, uchwyty na napoje z przodu i z tyłu oraz schowek kieszeniowy w oparciu przedniego fotela pasażera. Oparcie tylnej kanapy można dzielić w stosunku 60/40 oraz składać, co umożliwia transport większych przedmiotów.

Silnik i przekładnia

Nową generację Mirage napędza lekki, kompaktowy, trzycylindrowy silnik  o pojemności 1 litra z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Zużycie paliwa udało się obniżyć dzięki redukcji masy oraz tarcia i obciążenia jednostki napędowej. Wersje wyposażenia M oraz G wykorzystują najnowsze technologie ekologiczne, które ułatwiają bardziej oszczędne użytkowanie pojazdu. Należy do nich funkcja AS&G, układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii, wydajny alternator oraz moduł IBS, czyli czujnik z układem analizującym podstawowe parametry pracy akumulatora. W rezultacie nowy Mirage oferuje najlepszą wydajność paliwową (27,2 kilometra na litr) wśród modeli oficjalnie zarejestrowanych na rynku japońskim.

Silnik maksymalnie generuje moc o wartości 51 kW (69 KM) przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 86 Nm przy 5000 obr./min. Jeśli połączymy to z masą równą pojazdowi klasy minicar, staje się jasne, że nowa generacja modelu Mirage oferuje dynamiczne przyśpieszenie, dzięki któremu zarówno jazda po mieście, jak i po autostradach sprawia tyle samo przyjemności.

Silnik nowego Mirage sprzężono z najnowszą generacją przekładni INVECS-III CVT, która posiada układ kinematycznych kół zębatych poprawiający przyśpieszenie i wydajność paliwową. Zwiększenie zakresu prędkości obrotowej silnika, przy której załącza się sprzęgło ryglowe oraz optymalizacja systemu sterowania przekładnią przyczyniły się do dalszej redukcji zapotrzebowania na paliwo, co nie odbyło się jednak kosztem osiągów i przyśpieszenia.

Zawieszenie i układ kierowniczy

Dzięki optymalnym nastawom układu zawieszenia Mirage pewnie i łatwo się prowadzi, oraz zapewnia wysoki komfort podróżowania. Konfiguracja układu zawieszenia umożliwiły redukcję jego masy, co przyczynia się do poprawy wydajności paliwowej.

W modelu Mirage zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które również przyczynia się do ograniczenia zapotrzebowania na paliwo i sprawia, że operowanie kołem kierownicy podczas wykonywania wszelkiego rodzaju manewrów takich, jak wjazd do garażu czy parkowanie na niewielkiej przestrzeni nie wymaga użycia dużej siły. Równie pewnie samochód zachowuje się w czasie manewrów przy większych prędkościach, np. podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie.

Mirage posiada opony o obniżonych oporach toczenia w rozmiarze 165/65R14, które również przyczyniają się do zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo.

Bezpieczeństwo

Nowy Mirage posiada układ ABS zapobiegający blokowaniu się kół podczas awaryjnego hamowania na śliskiej nawierzchni, który pozwala kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem. Ponadto model wyposażono w układ EBD*8, który zwiększa siłę hamowana tylnych kół w mocno dociążonym pojeździe. Pozostałe dostępne systemy poprawiające bezpieczeństwo to: system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), system wspomagania hamowania (BA) oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). W wersji E systemy BA i HSA dostępne są w opcji.

*8: Elektroniczny rozdział siły hamowania

Dostępny w opcji układ ASC*9, który stabilizuje tor jazdy po wykryciu uślizgu kół, został połączony z układem kontroli trakcji, zapobiegającemu buksowaniu kół w warunkach ograniczonej przyczepności na śliskiej nawierzchni.

*9: Aktywna stabilizacja toru jazdy

Udoskonalenia konstrukcyjne oraz szersze zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie przyczyniło się do znacznego obniżenia masy pojazdu w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Redukcja masy przekłada się natomiast na poprawę wydajności paliwowej. Jednocześnie nowyMirageposiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia (RISE*7), w której niezwykle sztywna struktura przedniej części kabiny pochłania i rozprasza energię zderzenia. Wewnętrzne testy producenta wykazują, że nowa generacja modeluMirage oferuje najwyższy stopień bezpieczeństwa zderzeniowego w swojej klasie.

*7: Skrót od Reinforced Impact Safety Evolution

Jakość

Mitsubishi Motors wypracowała własne systemy kontroli jakości, które znajdują zastosowanie w zakładach produkcyjnych firmy na całym świecie.

Już podczas opracowywania produktu zastosowanie ma system zarządzania jakością MMDS (ang. Mitsubishi Motors Development System), który przy pomocy niezwykle surowych kryteriów oceny weryfikuje jakość wszystkich etapów prac nad nowym modelem samochodu, od planowania, poprzez realizację projektu (design, prototypy, testy), produkcję, wyrywkową kontrolę jakości, aż po sprzedaż i usługi posprzedażowe. Dany etap zostaje uznany za zakończony, gdy spełnione zostaną wszelkie poprzedzające go założenia i normy. Dzięki systemowi MMDS firma może utrzymać i zagwarantować najwyższą jakość.

Podczas samej produkcji wykorzystuje się system kontroli jakości procesu produkcyjnego MMPW (ang. Mitsubishi Motors Production Way). System stosuje się we wszystkich fabrykach firmy, a proces kontroli jakości polega tu na ocenie jakości wykonania danego podzespołu na linii produkcyjnej zanim zostanie on przesłany na kolejne stanowisko montażowe. Przy produkcji nowej generacji modelu Mirage firma Mitsubishi Motors poczyniła jeszcze większe starania aby zapewnić najwyższą jakość produktu końcowego. Ponieważ ta wersja Mirage to zupełnie nowy model produkowany w zakładach w Tajlandii, oprócz standardowych kontroli na linii montażowej wszystkie pojazdy muszą przejść inspekcję przedspedycyjną, przeprowadzaną przez doświadczonych japońskich inspektorów, którzy organizują również szkolenia dla lokalnego personelu.

Wyposażenie dodatkowe

W wersji G pojazd wyposażony jest w system bezkluczykowy. Kierowca może odblokowywać lub ryglować zamki przy pomocy przycisku przy klamce drzwi oraz uruchamiać i wyłączać silnik przyciskiem bez konieczności wyjmowania kluczyka z kieszeni czy torebki.

Mirage wyposażono w system ETACS*10, który sprawuje kontrolę nad obsługą takich urządzeń jak reflektory, wycieraczki, elektrycznie sterowane okna oraz lusterka zewnętrzne.

*10: Elektroniczny System Całkowitej Kontroli Pojazdu

W opcji dostępny jest pokładowy system rozrywkowy w rozmiarze 2DIN z 7-calowym ekranem i obsługą kart pamięci, akustycznie dopasowany do wnętrza nowej generacji modeluMirage, oraz wkomponowany w deskę rozdzielczą zestaw audio z tunerem AM/FM i odtwarzaczem CD.

Szybę czołową oraz boczne przednie okna wykonano ze szkła, które zatrzymuje część promieniowania UV i IR (w wersji E jedynie szyba czołowa), a tylne szyby boczne i okno tylne z przyciemnianego szkła z filtrem UV.

Nowy model Mirage wyposażono w pełni automatyczny układ klimatyzacji (klimatyzacja manualna w wersji E). Wysoką jakość powietrza wewnątrz pomaga również utrzymać filtr kabinowy, który ma za zadanie zatrzymywać pyłki roślin oraz kurzu.

1mitsubishi Mitsubishi Mirage debiutuje w Japonii

2mitsubishi Mitsubishi Mirage debiutuje w Japonii
Źródło: mototarget.pl

Jeden komentarz :) w artykule: ”Mitsubishi Mirage debiutuje w Japonii”

  1. gcjhrqumg pisze:

    gcjhrqumg…

    Thanks a lot! It is an awesome web page!….

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.