Ratuj Głuszca
merc

Nowy GL 63 AMG uzupełnia gamę SUV-ów ze stajni AMG i podobnie jak ML 63 AMG oraz zaprezentowane niedawno modele G 63 AMG oraz G 65 AMG, kładzie nacisk na styl i dynamikę jazdy.

Pod maską GL 63 AMG pracuje 5,5-litrowy, benzynowy silnik V8, wspomagany dwiema turbosprężarkami. Moc 557 KM i maksymalny moment obrotowy 760 Nm przekładają się na doskonałe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 12,3 l/100 km (288 g CO2/km).

Ośmiocylindrowa, widlasta jednostka AMG M157 wykorzystuje innowacyjny pakiet technologiczny: bezpośredni, strumieniowy wtrysk benzyny z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, podwójne turbodoładowanie, wodno-powietrzny układ chłodzenia, aluminiową skrzynię korbową, czterozaworowe głowice, regulację wałków rozrządu oraz system zarządzania alternatorem i funkcję ECO start/stop.

Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Skrzynia ma siedem przełożeń, trzy tryby pracy i funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji.

Mercedes-Benz GL 63 AMG porusza się na pięcioramiennych, lekkich obręczach w kolorze grafitowym o szerokości 10 i średnicy 21 cali z oponami 295/40 R21. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG zapewnia krótką drogę hamowania i wzorową odporność na fading – przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu).

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.