Ratuj Głuszca
lexus

W gamie Lexusa do tej pory nie było przystępnego cenowo modelu coupe. Sportowy LFA, oferowany w limitowanej liczbie 500 egzemplarzy, z pewnością nie należy do tanich samochodów. Teraz ma się to zmienić za sprawą modelu LF-CC pokazanego w Paryżu.

Lexus LF-CC z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na tylne koła będzie bezpośrednim konkurentem BMW serii 3 Coupe. W modelu wystawianym na stoisku Lexusa w Paryżu umieszczono hybrydowy układ napędowy, którego sercem jest 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym, współpracujący z silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym. Jednostka spalinowa pracuje w cyklu Atkinsona i wykorzystuje układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S.

Ponadto, w skład zespołu napędowego LF-CC wchodzi generator prądu, wysoce wydajny akumulator trakcyjny, przekładnia rozdziału mocy, a także sterownik mocy, odpowiadający za współdziałanie poszczególnych podzespołów układu. Według Lexusa, samochód będzie emitował poniżej 100 gramów CO2 na kilometr.

Wbrew wcześniejszym spekulacjom, LF-CC nie powstanie w oparciu o model Toyota GT86. Auto mierzy 4660 mm długości, 1840 mm szerokości i 1375 mm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 2730 mm, więc nowe coupe Lexusa jest o wiele większe od sportowego modelu opracowanego przez firmy Toyota/Subaru.

Szefowie Lexusa przyznają jednocześnie, że LF-CC prezentowany w Paryżu nie będzie się drastycznie różnił od wersji produkcyjnej. Możemy więc liczyć, że już wkrótce na rynku pojawi się bardzo eleganckie coupe.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.