Ratuj Głuszca
Audi R8 V10/Standaufnahme

Nie od dziś wiadomo, że włókna węglowe to przyszłość samochodów sportowych. Audi zamierza użyć tego drogiego materiału do budowy podwozia kolejnej edycji modelu R8,

Audi dąży do zbudowania najlżejszego samochodu sportowego w swojej klasie. W tym celu niemiecki producent zamierza wykorzystać do budowy nowego R8 aluminium i włókna węglowe. Połączenie tych dwóch materiałów ma pozwolić na obniżenie masy pojazdu o 100 kg w stosunku do aktualnie oferowanego R8. Nowoczesne kompozyty pozwolą również na zwiększenie sztywności całej konstrukcji o 30%, co w efekcie może dać wartość 40 tys. Nm na stopień. Jeśli Audi rzeczywiście stworzy nadwozie o takich parametrach, to będzie ono lżejsze i sztywniejsze niż konstrukcje włoskich rywali spod znaku Lamborghini i Ferrari. Samochód pojawi się na rynku w 2014 r.

Autor: Michał Łuczyński
Źródło: mototaret.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.