Ratuj Głuszca
infiniti

Q50 to nowa propozycja firmy Infiniti dla klientów szukających ekskluzywnego sedana. Po debiucie na rynku amerykańskim latem 2013 roku, model ten będzie sukcesywnie wprowadzany na kolejne rynki.

W momencie wprowadzenia na rynek Ameryki Północnej, nabywcy będą mieli do wyboru dwie zaawansowane jednostki napędowe, dodatkowe silniki będą zaś wprowadzane na innych rynkach w drugiej połowie roku. Pierwszą z jednostek dostępnych dla modelu Q50 jest udoskonalony silnik 3,7 l, wykonany ze stopu aluminium z systemem DOHC, o mocy znamionowej 328 KM i momencie obrotowym 365 Nm. Jednostka została wyposażona w system sterowania zmiennymi fazami rozrządu zaworów ssących oraz system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów.

Drugi silnik to natomiast jednostka hybrydowa z systemem Infiniti Direct Response Hybrid i inteligentnym, podwójnym sprzęgłem. Na tę jednostkę składa się 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 z systemem DOHC oraz kompaktowy, laminowany pakiet baterii litowo-jonowych z innowacyjnym układem: jeden silnik elektryczny, dwa sprzęgła. Moc znamionowa silnika V6 to 302 KM, a moment obrotowy 350 Nm. Z kolei parametry silnika elektrycznego są następujące: moc − 50 kW / 67 KM, moment obrotowy − 270 Nm. Moc netto systemu hybrydowego to 360 KM, co zapewnia dynamiczne przyspieszanie przy niskim zużyciu paliwa.

Oba oferowane w modelu Q50 silniki są sprzężone z zaawansowaną siedmiobiegową przekładnią automatyczną z trybem manualnym i dostępnymi jako opcja magnezowymi łopatkami zmiany biegów, montowanymi na kolumnie kierownicy. W obu wersjach silnikowych Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub z inteligentnym systemem napędu na cztery koła.

Oprócz wielu systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę, na pokładzie Q50 zastosowano system aktywnej redukcji hałasu, który przez cztery zainstalowane w drzwiach głośniki redukuje uciążliwy hałas o niskiej częstotliwości. Dla modelu dostępny jest też wysokiej klasy system nagłośnienia firmy Bose z zestawem trzech głośników zamontowanych w desce rozdzielczej (łącznie, w całej kabinie jest ich 14) oraz z zaawansowaną technologią kreującą wrażenia koncertu na żywo. Wyposażeniem standardowym jest satelitarne radio SiriusXM i radio wysokiej jakości High Definition (HD). Inne elementy to automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, technologia Bluetooth, kamera cofania.

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Komentarze wyłączone.