Ratuj Głuszca
hondaCR

Na tegorocznym 24-godzinnym wyścigu wytrzymałości w Le Mans, który odbył się w czerwcu br., hybrydowe coupe – Honda CR-Z – zostało zaprezentowane na wystawie poświęconej przyszłości tej legendarnej imprezy.

Zamierzeniem organizatora Le Mans 24 Hours – ACO (Automobile Club de l’Ouest) jest oparcie tej znanej na całym świecie imprezy na technologiach bardziej przyjaznych dla środowiska. Dlatego też, już drugi rok z rzędu, towarzyszy jej specjalna wystawa „Le Mans vers le Futur” promująca samochody wyścigowe przyszłości. Zademonstrowane pojazdy, m.in. CR-Z hybrid coupe, odbędą także pokazowy wyścig na torze, poprzedzający oficjalne zawody.

Samochód wykorzystuje wzmocniony napęd hybrydowy standardowego modelu obejmujący 1,5-litrową jednostkę benzynową i silnik elektryczny zamontowany między silnikiem spalinowym, a 6-biegową manualną skrzynią biegów. Moc zmodyfikowanego zestawu wynosi 200 koni mechanicznych, natomiast maksymalny moment obrotowy to 237 Nm. CR-Z Racer wyróżnia się również pakietem aerodynamicznym nadwozia, w którego skład wchodzi przedni spoiler, tylny dyfuzor oraz pokaźne skrzydło umieszczone na klapie bagażnika.

Specyfikacja techniczna Hondy CR-Z Racer

Napęd: Turbodoładowany silnik benzynowy z intercoolerem, wzmocniony układ IMA, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Hamulce: Większe tarcze hamulcowe, sportowe klocki, zmodyfikowany układ chłodzenia.

Zawieszenie i koła: Zmodyfikowane sprężyny i amortyzatory. 17-calowe obręcze aluminiowe z oponami BFGoodrich 225/45R17.

1hondaCR 600x350 Honda CR Z Racer w Le Mans

Autor: Marcin Skrzyński
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.