Ratuj Głuszca
ford-focus-titanium

W ubiegłym roku w naszej redakcji mieliśmy już do testów najnowszego Forda Focusa. Był nim 5-drzwiowy hatchback z dieslowskim silnikiem 1,6 o mocy 115 KM. Tym razem do naszej dyspozycji oddano sedana z najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 182 koni mechanicznych.

Trzecia generacja

Rok temu Ford wprowadził do polskich salonów ostatnią, trzecią generację swojego kompaktu, czyli prezentowanego dziś Focusa. Auto dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych. Jako 5-drzwiowy hatchback, rodzinne kombi i czterodrzwiowy sedan. Klient do wyboru ma 10 różnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Począwszy od najsłabszej, 95-konnej jednostki wysokoprężnej 1,6, kończąc na najmocniejszej „benzynie” o mocy aż 182 KM, pochodzących również z silnika o pojemności 1,6 litra.

Typowy sedan

Prezentowany dziś Focus to typowy, trzy bryłowy sedan o bardzo ciekawej stylistyce nadwozia. Z przodu jest identycznie, jak w innych odmianach Forda Focusa, czyli niewielkie światła ksenonowe, z którymi zintegrowano diodowe światła do jazdy dziennej. Dużych rozmiarów zderzak posiada trzy wloty powietrza.

Pierwsze, co rzuca nam się w oczy, gdy patrzymy na auto z boku, to 17-calowe alufelgi zdobiące smukłą i harmonijną linię nadwozia, w którą w przemyślany sposób wkomponowano spory „kufer”. Tył to owalna końcówka wydechu usytuowana z prawej strony dość szerokiego zderzaka. Kolejnym charakterystycznym elementem są mocno spłaszczone światła nachodzące na klapę bagażnika.

Całość to naprawdę bardzo ciekawie zaprojektowany samochód, który bez wahania może służyć nie tylko jako rodzinne, ale również reprezentacyjne auto.

Wygodnie

Zacznijmy od jakości wykonania. Środek wykończony jest bardzo dobrej jakości plastikami, które są nieźle spasowane i na pewno nie będą nikomu przeszkadzać w delektowaniu się jazdą. Miejsca pokryte są skórzaną tapicerką z rewelacyjnie wykonanymi białymi szwami. Jest miła w dotyku i, mimo dość intensywnego używania, nie zdradza śladów „zmęczenia”. Po prostu – wszystko jest wykonane z bardzo wysoką jakością.

Pasażerowie siedzący z przodu mają do swojej dyspozycji bardzo dobrze wyprofilowane i komfortowe fotele z obszernymi siedziskami i szerokim zakresem regulacji. Tył to komfortowa kanapa przeznaczona dla dwójki osób plus dziecko. Miejsca na nogi oraz nad głowami nie powinno nikomu zabraknąć, nawet tym wyższym pasażerom.

Bagażnik to 475 litrów, lecz jak w każdym sedanie, z mocno ograniczoną możliwością zagospodarowania tej przestrzeni. Jednym z powodów ograniczenia dostępu miejsca są wnikające do środka nadkola. No cóż, decydując się na sedana, musimy zgodzić się na pewne kompromisy.

Zegary umieszczone są w oddzielnych tubach przypominających kapiące krople wody. Pośrodku znajduje się komputer pokładowy, komunikujący się z kierowcą w języku polskim. Brawo dla marki za pamięć o Polsce!

Konsola środkowa jest dość mocno wysunięta do przodu. Centralnie umieszczono malutki wyświetlacz radia. Niżej znajdują się z pomysłem ułożone przyciski, których widok początkowo może przestraszyć. Jednak, jak się okazuje, wszystko jest przemyślane i bardzo proste w obsłudze.

Na samym dole znajduje się panel automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji. Jest dziecinie prosty w obsłudze a klimatyzacja zapewnia rewelacyjną wydajność pracy. Dodatkowymi atutami Focusa, szczególnie zimą, są postojowe ogrzewanie i dodatkowe ogrzewanie przedniej szyby, dzięki którym zima staje się przyjemniejsza dla posiadacza auta.

Najmocniejszy

Prezentowany dziś Focus Sedan posiada pod maską nowoczesną, benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra. Silnik ten wyposażony jest w turbinę, która umożliwia osiągnięcie z tak niewielkiej pojemności sporej mocy. W tym przypadku wynosi ona 182 KM. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje tylko 8 sekund, prędkość maksymalna o 224 km/h. Wrażenie robi też niesamowita elastyczność silnika.

Kierowca dysponuje 240 Nm (chwilowo nawet 270 Nm) momentu obrotowego, który dostępny jest niemalże w całym zakresie obrotów (1600-5000 obr./min.). Dzięki temu w każdej sytuacji i niezależnie od prędkości, z jaką podróżujemy, mamy pewność sprawnego i szybkiego przyspieszania

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są krótkie, co zapewnia osiąganie robiących wrażenie przyspieszeń. Kierowcy z aspiracjami sportowymi nie będą zawiedzeni jej charakterystyką.

Bardzo dobrze został dobrany układ kierowniczy, który jest idealnie dopasowany do potrzeb kierowcy. Prowadzący zawsze ma pewność panowania nad samochodem, a zapewnia to wykonywanie bez opóźnienia poleceń wydanych przez kierownicę.

Zawieszenie podąża za osiągami auta i jest przede wszystkim sztywne, choć nie aż tak, aby nie zapewnić przyzwoitego komfortu podróżowania. Wadą tak zestrojonego zawieszenia jest odczuwalny dyskomfort podczas jazdy po nierównej drodze. Natomiast zaletą jest pewność i bezpieczeństwo prowadzenia i panowania nad samochodem. Podczas jazdy Focusem nie odczuwamy żadnych niekontrolowanych przechyłów nadwozia.

Spalanie

Skończyły się czasy, kiedy mocny silnik pociągał za sobą duże spalanie. Bardzo dobrym przykładem jest prezentowana benzynowa jednostka napędowa, która w mieście zaspokaja się 8,5 litrami benzyny bezołowiowej. Podczas podróży w trasie zużycie potrafi spaść nawet do 6 litrów, natomiast w czasie trwania tygodniowego testu Focus średnio spalił zaledwie 7,2 litra na każde 100 kilometrów. Dzięki tak niewielkiemu zużyciu paliwa na pełnym baku mamy możliwość przejechania ponad 700 kilometrów. Bardzo dobry wynik, zważywszy na sportowe osiągi.

Drogo, ale warto

Ford Focus Sedan, jaki w ostatnim czasie zawitał do naszej redakcji, to dość duży wypadek. Cena wersji testowanej wynosi ponad 116 tys zł. Sporo jak na auto kompaktowe. Usprawiedliwieniem dużej ceny może być bardzo bogate wyposażenie i nowoczesna, zapewniająca bardzo dynamiczną jazdę jednostka napędowa, która na pewno wszystkim przypadnie do gustu. Dlatego, mimo ceny aspirującej do klasy wyższej, ten Focus wart jest każdej złotówki. Żal mi było rozstawać się z tym egzemplarzem.

Plusy

Jakość wykonania
Dynamiczny silnik
Spalanie
Bogate wyposażenie
Dodatkowe wyposażenie zimowe

Minusy

Cena
Mało funkcjonalny bagażnik

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1596 ccm benzyna (turbo)
Moc: 182 KM przy 5700 obr./min
Moment obr.: 40 Nm przy 1600-5000 obr./min (270 Nm z overboost)
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 8,0 sek.
Vmaks: 224 km/h
Zużycie paliwa: 7,7/5,0/6,0 (8,5/6,0/7,2 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 763 kilometrów
Wymiary: 4534/1823/1484 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1265 kg
Ładowność: 560 kg
Pojemność bagażnika: 475 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5
Emisja CO2 : 139 g/km
Gwarancja mechaniczna: 2 lata
Okresy między przeglądowe co: według wskazań komputera
Opony: 215/50 R17

Wyposażenie: wersja Titanium

Cena: 116 740 zł (wersja testowana)

autor: (Tekst+fot.): Artur Ławnik

źródło: www.autotesty.com.pl

Komentarzy: 3 w artykule: ”Ford Focus Sedan 1,6 EcoBoost 182 KM Titanium”

  1. Www sex2015 com…

    Armyanski goli jenshina Donawni porna ruskiy Ruski ncesti…

  2. nba 2k16 mt points…

    Wow, attractive website. Thnx …|…

  3. csgo pisze:

    csgo…

    Thanks a lot for sharing your excellent site…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.