Ratuj Głuszca
1ford

Na rynkach europejskich już wkrótce zadebiutuje nowy Ford B-MAX, wyróżniający się oryginalną stylistyką nadwozia, wysoką wydajnością paliwową oraz zaawansowanymi technologiami. Pierwsze jazdy testowe tym modelem odbyły się w Monachium.

Ford B-MAX – zbudowany w oparciu o opracowaną przez Forda płytę podłogową dla samochodów segmentu B, dzieloną z nowym Fordem Fiesta – to wizja kompaktowego, wszechstronnego pojazdu łączącego w sobie przestronne i stylowe wnętrze oraz inteligentne rozwiązania transportowe.

W aucie zastosowano unikatowy system panoramicznych drzwi Ford Easy Access Door. Nowe rozwiązanie polega na połączeniu typowych drzwi na zawiasach umieszczonych z przodu z tylnymi drzwiami przesuwanymi. Jednocześnie, środkowy słupek został połączony bezpośrednio z drzwiami, a nie z konstrukcją kadłuba nadwozia. Po otwarciu przednich i tylnych drzwi można uzyskać szeroki na 1,5 metra i niczym nieprzegrodzony dostęp do wnętrza samochodu, dzięki któremu zajmowanie miejsca na tylnej kanapie czy pakowanie toreb z zakupami staje się dużo łatwiejsze.

Prosty w obsłudze system składania tylnej kanapy w stosunku 60/40 pozwala na złożenie siedzeń jednym ruchem i uzyskanie płaskiej przestrzeni bagażowej. Co więcej, złożyć można też fotel pasażera siedzącego przodu, co tworzy płaską powierzchnię pozwalającą na przewiezienie przedmiotów o długości do 2,34 metra.

Inżynierowie Forda opracowali innowacyjne technologie, które sprawiają, że nowy Ford B-MAX odznacza się równie wysokim poziomem bezpieczeństwa, co samochody z konwencjonalną strukturą nadwozia.

Przednie i tylne drzwi zostały wzmocnione w kluczowych miejscach wytrzymałą stalą borową, natomiast w przypadku uderzenia w bok pojazdu, ramy drzwi absorbują energię uderzenia, chroniąc w ten sposób pasażerów. Stal o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości stanowi aż 58 procent konstrukcji całego nadwozia, dzięki czemu pojazd zachowuje dużą sztywność i niską wagę.

W Fordzie B-MAX oferowanych jest kilka jednostek napędowych. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra, wyróżnionym w 2012 roku nagrodą „International Engine of the Year” (Międzynarodowy Silnik Roku), jest dostępny w wersji 100- i 120-konnej przy czym mocniejszy wariant oferuje najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie 114 g/km.

Pod maską tego modelu może również pracować jeden z dwóch oszczędnych silników wysokoprężnych Duratorq TDCi: 1,6 l o mocy 95 KM oraz 1,5 l o mocy 75 KM. Jednostka 1,6 l odznacza się najniższą w klasie emisją CO2 wynoszącą 104 g/km.

Wśród zaawansowanych technologii zainstalowanych na pokładzie Forda B-MAX znalazł się aktywowanym głosem samochodowy system komunikacji SYNC opracowany przez inżynierów Forda. Kluczowym ogniwem systemu jest funkcja Emergency Assistance, która zaraz po wypadku umożliwia powiadomienie o zaistniałej sytuacji lokalnych operatorów służb ratowniczych.

Wysokiej jakości materiały zastosowane w kabinie pasażerskiej podkreślają charakter wnętrza stworzonego z dużą dbałością o szczegóły, natomiast wyposażenie z zakresu komfortu i udogodnień obejmuje system audio Sony z ośmioma głośnikami, system Key Free, przycisk rozrusznika Ford Power, kamerę cofania oraz skórzaną tapicerkę.

Ford B-MAX oferuje jednocześnie typowe dla Forda dynamiczne właściwości jezdne, a także układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach. Wszystko to sprawia, że nowy model odznacza się dużą zwinnością podczas jazdy w mieście.

Nowy Ford B-MAX jest również pierwszym samochodem w segmencie wyposażonym w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, pomagający uniknąć kolizji z pojazdem znajdującym się z przodu, który się porusza lub stoi w miejscu.

Najtańsza wersja Forda B-MAX (ambiente) z benzynowym silnikiem 1,4 Duratec kosztuje w Polsce 58 900 zł. Model z silnikiem 1,0 EcoBoost (100 KM) to wydatek przynajmniej 60 000 zł (ambiente). Za najtańszego diesla (1,5 TDCi 75 KM ambiente) trzeba natomiast zapłacić 67 400 zł.

Cennik oraz dodatkowe informacje w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)

2ford Ford B MAX premiera w Monachium
Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.