Ratuj Głuszca
ford_fiesta-600

Wzrost sprzedaży w Azji oraz rosnące zapotrzebowanie na małe samochody będą oznaczały zwiększenie globalnej sprzedaży o 50 procent do 8 mln pojazdów rocznie do 2015 r., dzięki czemu producent przejdzie z fazy restrukturyzacji do ekspansji.

Dyrektor zarządzający Alan Mulally powiedział, że do 2020 r. 55 procent wolumenu sprzedaży będą stanowiły małe samochody.

Tym samym całkowite zadłużenie koncernu zostanie zredukowane do około 10 miliardów dolarów do roku 2015, w porównaniu z 16,6 miliardami dolarów na dzień 31 marca 2011 r. oraz z 33,6 miliardami dolarów pod koniec 2009 roku.

Ford spodziewa się także wzrostu zysku operacyjnego do poziomu 8 – 9 procent do roku 2015 z 6,1 procent w 2010 roku.

Co najważniejsze, Ford będzie finansować swoją ekspansję bez zaciąganie nowego długu i przy jednoczesnym zwiększeniu zysku operacyjnego.

 

Źródło: mototarget.pl
Autor: Marcin Skrzyński

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.