Ratuj Głuszca
eco-test-2011

EcoTest 2011 zorganizowany przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski „MAS” dał dziennikarzom szansę bezpośredniego porównania ekologicznych samochodów dostępnych obecnie na rynku. W tym roku na parkingu restauracji „U Witaszka” zgromadzono 13 tego typu konstrukcji.Tradycyjne podejście do oszczędnego i ekologicznego środka transportu przedstawiały samochody z silnikami wysokoprężnymi wyposażone w technologie pozwalające dodatkowo obniżyć zużycie paliwa (np. system start-stop, układ odzyskiwania energii z hamowania, opony o niższych oporach toczenia, itp.). Spośród kilku udostępnionych do testów przedstawicieli różnych segmentów, czyli Forda Fiesty EcoNetic, Citroena C4 eHDi, BMW 116d EfficientDynamics, VW Passata BlueMotion, Opla Insignia EcoFlex oraz Mercedesa Vito Shuttle 116 CDI, nam do gustu najbardziej przypadło dynamiczne BMW, dające kierowcy mnóstwo frajdy z prowadzenia przy relatywnie niewielkim zapotrzebowaniu na olej napędowy.

Obok samochodów z silnikami wysokoprężnymi do testów udostępniono także trzy auta z jednostkami benzynowymi: małego Fiata 500 TwinAir z 85-konnym, turbodoładowanym „motorkiem” o pojemności 900 cm3, kompaktowego Hyundaia i30 Blue z technologią ISG (Idle Stop and Go) oraz dostawczego Mercedesa Sprinter LGT zasilanego gazem. Ten pierwszy – pomimo specyficznego dźwięku produkowanego przez 2-cylindrowy silnik, przypominającego pracę poczciwego „Malucha” – okazał się niezwykle dynamicznym małym autkiem, które osiągami potrafi „zawstydzić” dużo większych i mocniejszych użytkowników dróg.

Popularną ostatnio grupę samochodów hybrydowych reprezentowały znane już modele Honda CR-Z oraz Toyota Prius. Nie zabrakło też rynkowej nowości, czyli Lexusa CT 200h. Wszystkie te auta aspirują do miana „zielonych” pojazdów, w czym pomagają benzynowe silniki wspomagane przez jednostki elektryczne.

Tegoroczną ciekawostką był Peugeot iOn zasilany energią elektryczną pochodzącą z 88-komorowego akumulatora litowo-jonowego. Samochód przypominający swym działaniem tramwaj może rozpędzić się nawet do 130 km/h i przejechać bez ładowania dystans ponad 100 km. Baterie można doładować korzystając ze zwykłego gniazdka o napięciu 230 V.

 

lexus 18052011 600 EcoTest 2011

Autor: Marcin Skrzyński

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.