Ratuj Głuszca
corveta

Nowy Chevrolet Corvette otrzymał oznaczenie Stingray, przysługujące wyłącznie tym wersjom Corvetty, które wyróżniają się idealnym połączeniem zaawansowanych technologii, porywającej stylistyki oraz sportowych osiągów.

Chevrolet Corvette Stingray 2014 jest najmocniejszym standardowym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy model jest też najszybszym standardowym modelem Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1g. Co więcej, Stingray 2014 będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette, jaki kiedykolwiek powstał, osiągając wydajność paliwową w cyklu pomiarowym EPA 2013 na poziomie 26 mpg, co odpowiada zużyciu paliwa wynoszącemu około 9 l/100 km.

W modelu w wersji 2014 zastosowano nowe podwozie, nową strukturę ramy, nową jednostkę napędową i nowy osprzęt, jak również całkowicie nowe nadwozie i wnętrze. Najważniejsze cechy konstrukcji:

- Wnętrze stworzone z wykorzystaniem prawdziwych włókien węglowych, materiałów wykonanych z aluminium, elementów skórzanych wykańczanych ręcznie; dwa nowe rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu, która zapewnia doskonałe wsparcie siedzącego; podwójne ośmiocalowe ekrany kierowcy/systemu informacyjno-rozrywkowego z możliwością konfiguracji

- Zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, łącznie z selektorem trybu jazdy Drive Mode Selector oferującym pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy, oraz nową, siedmiobiegową przekładnią manualną z systemem Active Rev Matching, który przewiduje moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą wydajność zmiany przełożeń

- Nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem AFM (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa

- Lekkie materiały, jak maska silnika i zdejmowany panel dachowy wykonane z włókna węglowego; kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia; nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz doskonały stosunek mocy do masy

- W wyprofilowanym nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED; aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala na osiągnięcie niskiego współczynnika oporu powietrza, co zapewnia wyższą wydajność; dodatkowe elementy nadwozia poprawiają stabilność podczas jazdy po torze

- Torowy pakiet Z51 Performance Package obejmuje: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Nowy Chevrolet Corvette Stingray będzie budowany w należącej do GM fabryce w Bowling Green w stanie Kentucky i wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.

Źródło: mototarget.pl

Komentarze wyłączone.