Ratuj Głuszca
chevrolet

Wzbudza ogromne zainteresowanie wszędzie, gdzie się pojawi; dźwięk jego silnika przyprawia o dreszcze, a nawet krótka przejażdżka potrafi uzależnić, niczym narkotyk.

Europejski Camaro przypomina pod względem wyposażenia model 2SS oferowany w Ameryce Północnej. Nowy model został wyposażony w zawieszenie FE4, które opracowano specjalnie dla klientów ze Starego Kontynentu. Pakiet zawieszenia FE4 charakteryzuje się dostrojonymi przednimi i tylnymi amortyzatorami oraz nowymi solidnymi stabilizatorami, przednim (23 mm) i tylnym (24 mm). O prawidłowe przenoszenie mocy dbają 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli PZero, podczas gdy czterotłokowe hamulce tarczowe z systemem „anti-lock”, w połączeniu z układem StabiliTrak i kontrolą trakcji, zapewniają skuteczne hamowanie i umożliwiają szybką jazdę na zakrętach.

Nawiązując do legendy swoich poprzedników, Camaro ukazuje prostotę i wyrafinowanie, a równocześnie łączy je ze współczesnymi detalami, takimi jak przyciski, przełączniki, zespół przyrządów pomiarowych i oświetlenie. Design zintegrowanego panelu środkowego łączy sterowanie urządzeniami audio oraz klimatyzacją (HVAC) w jedną całość. Duże przyciski, gumowe pierścienie i elementy chromowane pasują do charakteru modelu i ułatwiają korzystanie z nich w trakcie jazdy.

Charakterystyczne dla Chevroleta oświetlenie w kolorze Blue Ice biegnie wzdłuż drzwi. Ten sam niebieski odcień na tablicy rozdzielczej podświetla prędkościomierz i wskaźnik temperatury silnika, obrotomierz po prawej oraz duży wyświetlacz Centrum Informacji Kierowcy (Driver Information Centre) na środku panelu instrumentów. Wyświetlacz dostarcza wszystkich danych, m.in. o prędkości jazdy, informacje o podróży, takie jak średnie zużycie paliwa, pokonana odległość i zasięg, które są konieczne podczas jazdy. Camaro oferuje też regulowany wyświetlacz Heads Up Display (HUD), umożliwiający kierowcy monitorowanie wszystkich ważnych informacji bez odwracania wzroku od jezdni.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje ultradźwiękowe wspomaganie tylnego parkowania z kamerą, sześć poduszek powietrznych oraz mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX dla bardzo młodych fanów samochodów sportowych. Miłośnikom muzyki Camaro oferuje udoskonalony system głośników stereo Boston Acoustics. Porty USB oraz Bluetooth również stanowią część pakietu.

Największe wrażenie w nowym Camaro wywołuje jednak układ napędowy: ręczna skrzynia biegów połączona jest z silnikiem LS3 V8, który osiąga moc 432 KM. Pojemność wynosi 6,2 litra, a moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Automatyczna skrzynia biegów współpracuje z silnikiem L99 V8 o pojemności 6,2 l i mocy 405 KM, który wytwarza moment obrotowy 556 Nm przy 4 300 obr./min. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga prędkość 100 km/h w 5,4 sekundy, a w przypadku kabrioletu zajmuje mu to dodatkowe 0,2 sekundy. Maksymalna prędkość Camaro wynosi 250 km/h.

Choć oszczędność paliwa może nie zajmować wysokiego miejsca na liście priorytetów posiadacza Camaro, to system aktywnego zarządzania paliwem, zainstalowany w silniku L99, automatycznie zamyka cztery z ośmiu cylindrów podczas mniej dynamicznej jazdy, umożliwiając zmniejszone zużycie paliwa. Efektem tego jest oszczędność do 7,5 procent.

Camaro z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 14,1 l paliwa na 100 km. Wersja z automatyczną przekładnią ma nawet lepszy wynik, który wynosi 13,1 litra na 100 km.

Ceny coupe zaczynają się od 199 990 zł, a kabrioletu od 224 990 zł. Dostępne są również Specjalna Edycja Transformers oraz pakiet 45th Centennial Edition.

Ciekawa reklama nowego Camaro:

Źródło: mototarget.pl

Jeden komentarz :) w artykule: ”Chevrolet Camaro 2012 – narkotyk”

  1. desakb pisze:

    desakb…

    Many thanks, this site is extremely useful…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.