Ratuj Głuszca
kobieta

Co łączy kobiecą torebkę oraz wnętrze samochodu? Jak dotąd pierwszym, niespecjalnie oryginalnym skojarzeniem byłoby to, że kobieta może swoją torebkę w owym wnętrzu umieścić. Dosłownie. Obecnie, dzięki nowemu Chevroletowi Aveo, kobieca torebka znalazła zastosowanie we wnętrzu samochodu także metaforycznie.

Damska torebka od zawsze była (szczególnie dla mężczyzn) ucieleśnieniem chaosu i naginania praw fizyki, jeśli chodzi o skończoną objętość. Okazuje się jednak, że z tego chaosu wyłania się pewien porządek. Porządek oparty na 6 przedmiotach, które znajdziemy w każdej damskiej torebce, niezależnie od tego, czy będziemy szukać w Szanghaju, Zurychu czy w Nowym Jorku.

Badania prowadzone przez 2 lata na ponad 1500 kobietach z całego świata miały na celu wskazanie tych przedmiotów codziennego użytku, które towarzyszą im stale przez cały dzień. Jeśli każdy z nas złapie teraz za pierwszą napotkaną torebkę i zajrzy do środka (pamiętając o zapytaniu właścicielki o zgodę, by uniknąć kilku szwów), niemal z całą pewnością znajdzie tam Podstawowa Pulę 6 Podręcznych Przedmiotów: telefon lub smartphone, portfel, długopis, butelkę wody, szminkę lub błyszczyk oraz paczkę dropsów lub gum miętowych. Tworząc nowego Chevroleta Aveo w wersji sedan projektanci wnętrza wzięli pod uwagę właśnie te 6 przedmiotów oraz fakt, że dobrze mieć do nich wygodny dostęp.

Twoja torebka naszą inspiracją

Wprowadzanie nowego modelu samochodu na rynek to ciężka praca. Szczególnie dla tych, którzy muszą spędzać długie godziny przemierzając testowanym modelem dziesiątki kilometrów w miastach Hiszpanii, Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii. Testujący Chevroleta Aveo zostali najpierw poproszeni o ujawnienie zawartości swoich kieszeni. Nieważne czy pochodzili z Pekinu, Ohio czy Madrytu, ich kieszenie zawierały wspólny mianownik w postaci Podstawowej Puli 6 Podręcznych Przedmiotów. Po tym krótkim teście mogli swobodnie wsiąść do swoich aut i zapełnić wszystkie skrytki tym, co akurat chcieli mieć pod ręką.

Designerzy Chevroleta Aveo na bieżąco monitorowali interakcje kierowców z pojazdem. Ci byli bezlitośni – trzaskali drzwiami i zapełniali osobistymi przedmiotami każdy kawałek wolnej przestrzeni w aucie. Nic nie umknęło czujnemu oku testerów – dobór kolorów, materiał na obicie siedzeń, a nawet cena samochodu doczekały się wnikliwej opinii, która potem pomogła projektantom w opracowaniu ostatecznej wersji.

Co nas dzieli, co nas łączy

Wnętrze Chevroleta Aveo zostało zaprojektowane tak, aby zarówno kierowca, jak i pasażer, mieli łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych urządzeń oraz przedmiotów. Posiadacze Aveo szybko docenią nie tylko elastyczność wnętrza tego modelu, upodobniającą je do wnętrza kobiecej torebki, ale także ogromne możliwości wygodnego zagospodarowania wnętrza, co jest jeszcze dla torebek (a może dla ich posiadaczek?) poziomem nieosiągalnym.

Projektując wnętrze Chevroleta Aveo wzięto także pod uwagę to, że mimo wspólnej dla wszystkich Podstawowej Puli 6 Podręcznych Przedmiotów, istnieją między nami delikatne różnice. Przykładowo, mieszkaniec północnej Europy z całą pewnością będzie chciał zabrać ze sobą do auta swój odtwarzacz MP3. Projektanci pomyśleli i o tym, wyposażając Aveo w dwa schowki, z których jeden posiada wyjście na dodatkowe urządzenia oraz wyjście USB. Każdy Norweg, Szwed czy Brytyjczyk (oraz każdy posiadacz odtwarzacza mp3 dowolnej narodowości) może sterować swoim odtwarzaczem przyciskami na kierownicy, radiu lub przez Bluetooth. Dla mieszkańca południowej Korei bardziej przydatne okaże się specjalne miejsce na karty płatnicze, zaś wygodnie usytuowane podstawki na kubek to element wyposażenia, bez którego żaden szanujący się Amerykanin nie wsiądzie do samochodu.

Pomimo tych drobnych różnic wszystkich kierowców łączy ta sama potrzeba umieszczenia gdzieś swojej Podstawowej Puli 6 Podręcznych Przedmiotów. Wiadomo to dzięki dogłębnej analizie kobiecych torebek. Choć dziwić może fakt, że to element kobiecej garderoby posłużył do zaprojektowania wnętrza Chevroleta Aveo, efekt tego zestawienia przyczynił się do stworzenia przestrzeni przyjaznej użytkownikom na całym świecie.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.