Ratuj Głuszca
bmw

Marka BMW i jest już gotowa by zaistnieć w świadomości motoryzacyjnego świata dzięki dwóm nowym pojazdom.

BMW i3 Concept – dynamiczny, kompaktowy, bezemisyjny.
BMW i3 Concept to bezkompromisowy, ekologiczny pojazd przeznaczony do jazdy po mieście. Samochód napędza silnik elektryczny, a jego koncepcja została dokładnie przemyślana pod kątem zastosowania zasad zrównoważonego rozwoju oraz bezemisyjnej mobilności. Innymi słowy, pojazd stanowi nowatorski przykład miejskich rozwiązań transportowych.

Centralnym elementem designu jest innowacyjna struktura modularna LifeDrive. Nowatorski sposób wykorzystania materiałów oraz lekki, inteligentny design nie tylko umożliwia i3 Concept pokonywanie długich dystansów bez konieczności doładowywania akumulatorów i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa w razie kolizji, ale pozwala również autu zachować znakomite właściwości dynamiczne jazdy. Bezpieczne umiejscowienie akumulatorów w module napędowym (Drive Module) pozwala obniżyć środek ciężkości oraz zachować idealny rozkład masy. Umieszczony nad tylną osią silnik elektryczny, który generuje 125 kW/170 KM mocy oraz imponujący moment obrotowy o wartości 250 Nm w pełnym zakresie pracy silnika, oraz niewielki promień skrętu sprawiają, iż pojazd pewnie się prowadzi, a kierujący natychmiast przekonuje się z jak zrywnym i lekkim autem ma do czynienia. BMW i3 Concept potrzebuje niecałe cztery sekundy by rozpędzić się od 0 do 60 km/h oraz nieco poniżej ośmiu sekund by osiągnąć prędkość 100 km/h.

Moduł pasażerski (Life Module) sprawia wrażenie bardziej przestronnego niż w innych najnowszych pojazdach z tego typu napędem. Dzięki odpowiedniemu doborowi materiałów wykończeniowych obszerna kabina BMW i3 Concept przypomina luksusowy salon. Kolejną cechą wyróżniającą to wnętrze jest zastosowanie surowców odnawialnych, dzięki czemu pasażerowie po raz kolejny mogą „poczuć” ekologiczny charakter samochodu. Na pierwszy rzut oka widać, iż elementy panelu instrumentów oraz paneli drzwiowych wykonano z naturalnych włókien. Salonowy klimat buduje również tapicerka foteli z naturalnie barwionej skóry.

Ponieważ wszystkie podzespoły układu napędowego umieszczone zostały w module napędowym, wewnątrz samochodu nie znajdziemy tunelu środkowego. Dzięki temu oba fotele przednie i tylne są ze sobą połączone, tworząc jednolite siedziska. Taki układ siedzeń zdecydowanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie przez przednie drzwi od strony pasażera, co umożliwia np. parkowanie blisko ścian. Dzięki czterem fotelom, tylnym drzwiom otwieranym „pod wiatr”, pojemnemu 200-litrowemu bagażnikowi oraz osobnemu, funkcjonalnemu schowkowi w przedniej części pojazdu BMW i3 Concept jest dobrze przygotowany by sprostać wymaganiom codziennego użytkowania.

BMW i8 Concept – emocjonujący, dynamiczny i wydajny.
Innowacyjna koncepcja napędu hybrydowego typu plug-in obejmuje zmodyfikowany elektryczny układ napędowy z BMW i3 Concept – tu zamontowany przy przedniej osi – oraz mocny, trzycylindrowy, 220-konny silnik spalinowy napędzający tylne koła (164 kW/300 Nm). Motor elektryczny w BMW i8 Concept to całkowicie niezależna jednostka, w razie konieczności zdolna do samodzielnego napędzania pojazdu. Jednak dopiero praca w tandemie pozwala z każdego silnika wydobyć to co ma najlepszego do zaoferowania. Dzięki tej współpracy użytkownik otrzymuje osiągi samochodu sportowego, ale zużycie paliwa na poziomie niedużego auta.

Pojazd przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niecałe pięć sekund, a zużycie paliwa w europejskim cyklu testowy utrzymuje się na poziomie poniżej trzech litrów na 100 kilometrów. Średnie spalanie wynosi od 5 do 7 litrów na 100 kilometrów, nawet przy dynamicznej jeździe, co obecnie stanowi wynik nie do pobicia dla jakiegokolwiek modelu wyposażonego w silnik spalinowy o podobnych osiągach i parametrach.

Dzięki pojemnym akumulatorom litowo-jonowym, które ładować można z domowego gniazda sieciowego, BMW i8 Concept może pokonać dystans 35 kilometrów poruszając się wyłącznie w trybie elektrycznym. Stąd też, spora cześć codziennych dojazdów może odbywać się w trybie zerowej emisji spalin. Dzięki trybowi elektrycznemu pojazd może poruszać się nawet w centrach tych miast, które wprowadziły zakazy lub ograniczenia w ruchu pojazdów z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Wydajność BMW i8 Concept poprawia również fakt, iż potrafi on generować energii na obu osiach. Motor elektryczny może odzyskiwać energię kinetyczną hamowania, a wysokonapięciowy alternator umieszczony przy jednostce spalinowej w razie potrzeby doładowuje akumulator. Należy przy tym zaznaczyć, że czteroosobowy pojazd oferuje wystarczają ilość miejsca wszystkim pasażerom, co w jeszcze większym stopniu zwiększa jego codzienną funkcjonalność.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.