Ratuj Głuszca
opel

Począwszy od stycznia 2012 roku Opel uzupełni ofertę Insigni o nowy silnik Diesla BiTurbo.

Nowa jednostka produkuje 195 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Wersje hatchback z napędem na przednie koła zużywają 4,9 l oleju napędowego na 100 km i wydzielają 129 g CO2/km. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów są wyposażone w technologię Start/Stop.

Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Mniejsza turbosprężarka przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Już przy 1 500 obr./min kierowca może osiągnąć moment obrotowy rzędu 350 Nm. W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem, natomiast przy wyższych obrotach (od około 3 000 obr./min.) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki.

Nabywcy mogą też skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD).

1opel BiTurbo w Oplu Insignia
Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.