Ratuj Głuszca
audi_a4_okladka

W Poznaniu z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie efektywności, dynamiki jazdy oraz z jeszcze bardziej atrakcyjną stylistyką Audi A4 Limousine, A4 Avant, A4 allroad quattro zapoznano dziennikarzy motoryzacyjnych. A4 jest najchętniej kupowanym Audi i to już od 39 lat. Łącznie marka sprzedała dziesięć milionów egzemplarzy tego modelu w ośmiu generacjach.
A4 z eleganckim, sportowym i budzącym emocje wyglądem jest centralnym punktem w ofercie marki Audi. Stylistyka wszystkich modeli – limuzyny, Avanta, allroada quattro i S4 – jest niepowtarzalna. Poziome linie przodu nadwozia zostały mocniej podkreślone. Maska silnika jest bardziej wysklepiona, górne narożniki osłony chłodnicy Singleframe zostały ścięte, poprzeczne żebra i pierścienie Audi sprawiają wrażenie trójwymiarowych. Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur – czarna z połyskiem. Wzrok przyciągają ostro zarysowane wloty powietrza, ich zmodyfikowane kratownice oraz płaskie reflektory przeciwmgielne w nowych zderzakach. A4 allroad quattro różni się od pozostałych wariantów osłoną chłodnicy z poziomymi, chromowanymi listwami oraz okrągłymi reflektorami przeciwmgielnymi.

Reflektory również wyglądają teraz inaczej. Ich dolna krawędź ma kształt lekkiej fali, we wnętrzu zastosowano nowy podział. Na życzenie Audi montuje reflektory ksenonowe plus, w których diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąski, optycznie homogeniczny pas a obszar soczewki świateł ksenonowych jest otwarty. Na życzenie można otrzymać system adaptive light z funkcją statycznego i dynamicznego doświetlania zakrętów. Tylne światła naśladują swoją formą światła przednie. W przypadku reflektorów ksenonowych plus także z tyłu zastosowano homogeniczne pasy diodowe.

Oferta lakierów obejmuje 15 kolorów, w tym cztery zupełnie nowe. Dla Limousine i Avant można wybrać pakiet S line exterieur, który w przypadku wersji Avant obejmuje także spojler na krawędzi dac Funkcjonalne i przestronne – wnętrze modeli A4 jest teraz bardziej sportowe, linie są prowadzone płynnie, dominuje elegancja i czysta forma.
Przednie fotele – obydwa z regulacją wysokości – gwarantują doskonałe trzymanie i podparcie. Jako opcja dostępna jest regulacja elektryczna, elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, funkcja pamięci ustawień dla fotela kierowcy, ogrzewanie siedzeń – także dla skrajnych tylnych siedzeń – oraz przesuwany do przodu i do tyłu podłokietnik środkowy ze schowkiem.

Audi oferuje do wyboru trzy warianty siedzeń. Sportowe siedzenia (seryjnie od wersji Ambition) mają mocno wyprofilowane boki, elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwane podparcie pod uda. W pakiecie sportowym S line Audi montuje na życzenie sportowe siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami. Kolejna opcja to komfortowe siedzenia z wentylacją; w przypadku zagrożenia zbyt niską temperaturą automatycznie włącza się ogrzewanie siedzeń. W kieszeniach drzwi, na konsoli środkowej i w rozkładanym tylnym podłokietniku znajdują się schowki i uchwyty na kubki. Jako opcję Audi oferuje kieszenie z siatki na oparciach przednich siedzeń, uchwyty na kubki przy tylnych siedzeniach oraz pakiet schowków. Modyfikacje spowodowały tylko niewielkie zmiany wymiarów. A4 limuzyna i Avant mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

Zdjęcia: Michał Żbikowski

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.